کد خبر: ۶۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
ساری- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران بااشاره به کاهش هشت درصدی میزان بارندگی در استان گفت: خشکسالی استان را تهدید می کند.

به گزارش آرانیوز:مهدی رازجویان صبح چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان مازندران گفت: با فرهنگ‌سازی به‌موقع و صحیح در جامعه می‌توان مانع از مصرف بی‌رویه آب شد.

رازجویان با بیان اینکه در چهار ماه گذشته، میزان بارندگی در مازندران نسبت به میانگین بلندمدت، ۸ درصد کاهش داشته است، افزود: احتمال تهدید خشکسالی در آینده نزدیک وجود دارد لذا باید به درستی از منابع آب استفاده کنیم.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه صیانت از منابع آب وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: نباید نسبت به هدررفت آب و زندگی نسل‌های آینده بی‌تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه دولت در سال گذشته بودجه مناسبی برای ترمیم، بهسازی و لایروبی آب‌بندان‌های مازندران اختصاص داد، اظهار داشت: تا به امروز ۵۳ درصد از مخازن آب‌بندان‌های استان از آب پُر شده است.

رازجویان ضمن دعوت مردم به مدیریت و صرفه‌جویی مصرف آب، به ضرورت تغییر الگوی کشت کشاورزی اشاره کرد و افزود: استفاده آب در صنعت کشاورزی نیز باید به صورت بهینه و مدیریت‌شده باشد.

رازجویان بر صیانت از سفره‌های آب‌های زیرزمینی تاکید کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مربوطه با متخلفینی که از چاه‌های آب غیرمجاز استفاده می‌کنند، برخورد قانونی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه مصرف خانگی آب نسبت به مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است، افزود: شیوع ویروس کرونا و حساسیت مردم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی در افزایش مصرف آب تأثیر داشته است.

رازجویان تصریح کرد: صداوسیما، خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه می‌توانند نقش پررنگی در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار