کد خبر: ۶۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه شش هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی برای اجرای طرح زراعت چوب شناسایی شده است، گفت: این طرح تاکنون در دو هزار و ۵۰۰ هکتار اجرایی شده است.

به گزارش آرانیوز:ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد زراعت چوب استانداری گیلان با تاکید بر اینکه همت ملی و استانی برای اجرای برنامه‌های اصولی و علمی زراعت چوب شکل گرفته است، اظهار داشت: زراعت چوب در راستای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست برای گیلان بسیار ضروری است.

استاندار گیلان با اشاره به شرایط جغرافیایی استان‌های شمال کشور، گفت: با اجرای طرح زراعت چوب تولید صنایع سلولزی، پالت و کاغذ فعال می‌شود که این خود کفایی به افزایش شاخص صادرات این استان کمک خواهد کرد.

زارع زراعت چوب را به عنوان منبعی مهم در جهت تأمین نیاز بیش از پنج میلیون متر مکعب مواد اولیه برای صنایع استان گیلان عنوان کرد و افزود: با شناسایی شش هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی برای اجرای زراعت چوب واگذاری دو هزار و ۵۰۰ هکتار انجام و یک هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه فرایند برداشت حداقل ۵۰۰ هکتار از اراضی تا اسفند ماه امسال مهیا و جهت زراعت آماده می‌شود، تصریح کرد: از ظرفیت اراضی تحت تملک سازمان‌ها و نیروهای مسلح برای اجرای طرح زراعت چوب نیز می‌توان استفاده کرد.

زارع با بیان اینکه ایجاد چهار نهالستان در گیلان در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: در اجرای قرار دادها باید حفظ بیت المال و اجرای دقیق قانون به صورت شفاف صورت گیرد.

استاندار گیلان در ادامه گفت: کاربری اراضی جهت اجرای طرح زراعت چوب نیز باید بر اساس موقعیت‌های موجود در شهرستان تعیین تکلیف شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار