کد خبر: ۶۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش با امضای بیش از ۵۰ نماینده خبر داد.

به گزارش آرانیوز،احمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  درباره علت کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش، توضیح داد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ گونه گزارش عملکرد شفافی از سوی سازمان سنجش به نهادهای نظارتی از جمله مجلس ارائه نشده و ایرادات بسیاری در حوالی این سازمان مطرح بوده و روز به روز به حجم این ابهامات اضافه می‌‎شود، این تحقیق و تفحص کلید خورده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی‌های عمومی گسترده از عملکرد سازمان سنجش، افزود: عدم شفافیت وزارت علوم و سازمان سنجش در موضوعات گوناگون و وصول گزارشات مردمی موجب کلید خوردن این طرح شد.

وی ادامه داد: این طرح به منظور شفاف‌سازی عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور در بازه زمانی 1391 تا 1399 است.

نادری درباره محورهای این طرح تحقیق و تفحص، گفت: این طرح تحقیق و تفحص با 5 محور اصلی کیلد خورده که علاوه بر مباحث اداری و مالی (معاونت‌ها، دفاتر و مدیریت‌های مختلف) سازمان سنجش، محورهایی در حوزه تخصصی آزمون و سنجش نیز در آن قید شده است.

وی، تمرد وزیر علوم از برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 را یکی از علل این طرح تفحص برشمرد.

نادری، یکی دیگر از محورهای طرح تحقیق و تفحص را موضوع تعارض منافع و ورود «شرکت تعاونی سازمان سنجش» به آزمون‌های آزمایشی دانست و گفت: این مسئله کاملا بر خلاف قانون است و باید مشخص شود در برگزاری چنین آزمون‌هایی چه افرادی به لحاظ مالی منتفع می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: این تحقیق و تفحص به منظور شفاف سازی و آنچه در افواه درباره هم دستی این سازمان با مافیای کنکور نقل می‌شود، صورت می‌گیرد تا مردم در جریان تخلفات احتمالی و پنهان در سایه این سازمان قرار گیرند./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار