کد خبر: ۶۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
همدان- جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: برای عملیات آذرخش کبود و شهادت سردار سلیمانی از ۲ سال گذشته دشمن برنامه‌ریزی کرده بود.

به گزارش آرانیوز:سردار مهدی فرجی شامگاه یکشنبه در مراسم تقدیر از خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم همدانی که با حضور شهردار و رئیس شورای شهر همدان برگزار شد، اظهار داشت: از حضور گرم خانواده‌های شهدا که در این مراسم حضور پیدا کردند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: همچنین از برگزاری این مراسم توسط شهرداری همدان که فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگاه می‌دارند نیز کمال تقدیر و تشکر را داریم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به شهید مهدی هزاره‌ای گفت: شهید مهدی هزاره‌ای از نیروهای فاطمیون بودند که همسر ایشان همدانی هستند این شهید در سوریه خدمات ارزنده‌ای انجام داد و از شهدای بسیار مظلوم مدافع حرم است.

سردار فرجی افزود: خانواده این شهید در بدترین نقطه همدان زندگی می‌کردند که ما یک واحد از خانه‌های سازمانی را فعلاً در اختیار آنها قرار داده‌ایم که امیدواریم با کمک شهردار و شورا بتوانیم مشکل این خانواده شهید را حل کنیم.

وی با اشاره به شهید شوهانی بیان کرد: شهید مهدی شوهانی اول مدافع امنیت بودند و بعد مدافع حرم شدند این شهید فرمانده یکی از گروهان‌های لشکر فاطمیون بود که ۱۰۰ افغانی را فرماندهی می‌کردند.

فرجی خاطرنشان کرد: این شهید مانند شیر از سقوط خانطومان سوریه جلوگیری کرد و از ۱۰۰ نفر از گروهان فاطمیون به فرماندهی شهید شوهانی ۴۳ نفر شهید شدند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه وقتی خبر شهادت شهید شوهانی را دادیم هلما دختر ایشان فقط ۷ ماه داشت، گفت: شهیدان ما هم خانواده داشتند و بسیار نیز به خانواده‌های خود علاقه‌مند بودند وقتی می‌گوئیم شهیدان مدافع حرم چیزی کمتر از شهیدان جنگ تحمیلی ندارند که بسیار بالاتر نیز هستند بیان همین موضوع است.

وی عنوان کرد: ۸۰ درصد شهیدان دفاع مقدس مجرد بودند اما شهیدان مدافعان حرم خانواده و فرزند داشتند و در این زمان که بعضی‌ها از یک خودکار خود نیز نمی‌گذرند گذشتن از جان، مال و فرزندان بسیار سخت است.

سردار فرجی با بیان اینکه تمام شهیدان مدافع حرم ما یک قاسم سلیمانی جوان بودند، گفت: شهید بشیری بلایی بر سر داعش آورد که باید در تاریخ بنویسند و بهترین مستندها از آن ساخته شود.

وی افرود: شهید محمدرضا الوانی به مرز پاکستان زد و سر برادر ریگی را آورد و واقعاً هر کدام از این شهیدان در شهامت مثال‌زدنی هستند این شهید مسئول عملیات یگان صابرین بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی روحیه و قدرت دوباره به مردم ما داد، گفت: برای شهادت سردار سلیمانی از ۲ سال گذشته عملیات آذرخش کبود برنامه‌ریزی شده بود.

سردار فرجی عنوان کرد: برای گرفتن عراق و افغانستان تنها ۲ قرارگاه نظامی فعال بود اما برای شهادت سردار سلیمانی ۷ قرارگاه نظامی فعال بودند.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی در آن مقطع خواست خدا بود، بیان کرد: هر زمان ما احساس کردیم یک خلع داریم شهدا به کمک ما آمدند و شهادت سردار سلیمانی نیز قدرت و روحیه دوباره را به مردم ما بازگرداند.

مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به فرهنگ ایثار و شهادت دارد

شهردار همدان نیز در این برنامه گفت: در مجموعه مدیریت شهری همدان توجه بسیار ویژه‌ای به فرهنگ ایثار و شهادت شده است.

عباس صوفی در مراسم تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم اظهار داشت: به پاس احترام به خانواده شهدا در سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از شهیدان جان بر کفی که از مال و جان خود برای دفاع از دین خود گذاشتند این مراسم برگزار شده است.

وی افزود: بسیار خوشحال هستم که در شهری زندگی می‌کنم که به دارالمومنین و دارالمجاهدین معروف بوده و شهیدان زیادی را تقدیم نظام کرده است.

شهردار همدان با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهیدان هستیم، گفت: مردم همدان هرگاه احساس تکلیف کردند از جان و مال خود گذاشتند چه در زمان جنگ تحمیلی چه در دفاع از حرم حضرت زینب (س) که به وجود چنین مردمانی افتخار می‌کنیم.

صوفی خاطرنشان کرد: در مجموعه مدیریت شهری همدان در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به فرهنگ ایثار و شهادت شده و باز هم اگر کوتاهی در این زمینه صورت گرفته از خانواده‌های شهدا عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان اینکه باید قدردان خانواده‌های شهیدان باشیم، بیان کرد: خانواده‌های شهدا و فرزندان شهیدان به گردن ما حقی زیادی دارند و نه باید در قبال آنها کوتاهی کنیم.

گفتنی است؛ در مراسم تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم از خانواده‌های ۸ شهید مدافع حرم شهیدان محمد بشیری، محمدرضا الوانی، مهدی شوهانی، محسن فانوسی، مجتبی کرمی، مجید صانعی، علیرضا شمسی پور، مهدی هزاره‌ای توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان تجلیل صورت گرفت.

آرامش امروزمان را مدیون مجاهدت‌های شهیدان هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر هم در برنامه تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم همدان گفت: اگر امروز در آرامش زندگی می‌کنیم و در منطقه امنیت داریم مدیون مجاهدت‌های شهیدان هستیم.

سید مسعود عسگریان شامگاه یکشنبه در مراسم تقدیر از خانواده‌های معزز شهیدان مدافع حرم اظهار داشت: باید درابتدا از شهردار همدان تشکر کنم که چنین مراسمی را برگزار کردند زیرا به گفته مقام عظمای ولایت ما مدیون خانواده‌های شهیدان هستیم.

وی افزود: آرامش و امنیت امروزمان در منطقه را مدیون خون شهدایی هستیم که از جان، مال و فرزندان خود گذاشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به جان‌فشانی شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم کاری بزرگ‌تر از شهدای دفاع مقدس انجام دادند و با حضور در کشورهای همسایه امنیت و آرامش را به کشور هدیه کردند.

عسگریان خاطرنشان کرد: داعش تا دندان مسلح با حمایت‌های مدعیان حقوق بشر تا نزدیکی‌های مرزهای ما رسیده بودند اما مدافعان حرم در بیرون از مرزها آنها را نابود کردند.

وی با اشاره به لزوم تقدیر از خانواده‌های شهدا بیان کرد: ما قدردان فرزندان شهدا و خانواده‌های آنها هستیم و در هر زمان باید این دین را ادا کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار