کد خبر: ۶۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
مریوان ـ امام جمعه مریوان گفت: ساماندهی مرز باشماق همواره از دغدغه های مردم این شهرستان بوده و اجرای آن نقش مهمی در اشتغال زایی و تحول اقتصادی منطقه دارد.

به گزارش آرانیوز:ماموستا مصطفی شیرزادی  اظهار کرد: حفاظت از وحدت و انسجام یکی از دغدغه‌های مهم در بین امت اسلامی بوده و به عینه می‌بینیم که نبود وحدت و همنوایی در بین مسلمین در برخی حوزه‌ها زمینه ساز مشکلاتی در جهان اسلام شده است.

وی با اشاره به وحدت و برادری مثال زدنی در کشور، ادامه داد: خوشبختانه علیرغم توطئه‌های بسیار دشمنان خارجی و داخلی شاهد وحدت مثال زدنی بین اقوام و مذاهب اسلامی در داخل کشور به ویژه در استان‌هایی همانند کردستان هستیم.

این عالم اهل سنت وحدت را معلول بصیرت ملت ایران دانست و گفت: دشمن به خوبی اوضاع داخلی ایران به ویژه قومیت‌ها و مذاهب را رصد می‌کند و همواره به دنبال پیدا کردن راه نفوذی در کشور است.

ماموستا شیرزادی با انتقاد از برخی خواص که همواره به دنبال پررنگ کردن اختلاف بین ملت هستند، گفت: همه امت واحده هستیم و کسانی که به دنبال پررنگ کردن اختلاف بین مذاهب اسلامی و حتی دیگر ادیان در کشور هستند خواسته یا ناخواسته مهره‌های نفوذی دشمن محسوب می‌شوند.

امام جمعه مریوان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در همین استان کردستان به عینه شاهد فعالیت گروه‌های حاشیه دار و حاشیه ساز برای کمرنگ کردن وحدت بین برادران اهل سنت و اهل تشیع هستیم لذا باید گفت که این گروه‌ها عناصر خودفروخته و البته فریب خورده استعمار پیر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز استان به توجه و نگاه ویژه مسئولان کشوری، گفت: خوشبختانه پتانسیل‌های بسیار خوبی در سطح استان به ویژه شهرستان‌های مرزی همانند مریوان برای توسعه و پیشرفت داریم که استفاده درست از این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه اشتغال پایدار و توسعه را برای منطقه فراهم کند.

ماموستا شیرزادی تاکید کرد: ساماندهی مرز باشماق همواره از دغدغه‌های مردم مریوان بوده است چرا که ساماندهی این مرز می‌تواند سهم بزرگی در اشتغال زایی و تحول اقتصادی در این شهرستان و حتی استان به دنبال داشته باشد.

امام جمعه مریوان اظهار داشت: بالفعل کردن ظرفیت‌های اقتصادی در منطقه وظیفه‌ای ملی است و همه دلسوزان جامعه باید نسبت به این مهم احساس مسئولیت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار