کد خبر: ۶۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
اهواز- عضو شورای شهر اهواز گفت: همه می‌دانند که اهواز شبکه دفع آب‌های سطحی نداشته و ندارد و آب‌های سطحی همیشه از طریق شبکه فاضلاب دفع می‌شد.

به گزارش آرانیوز:محمدرضا ایزدی ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای، اظهار کرد: همه می‌دانند که اهواز شبکه دفع آب‌های سطح نداشته و ندارد و آب‌های سطحی همیشه از طریق شبکه فاضلاب دفع می‌شد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از قبل نگران عبور از خشک‌سالی شده باشند و برای ترسالی پیش‌بینی‌های لازم را نیز داشته باشند، افزود: در ۶ تا هفت سال گذشته لایروبی شبکه فاضلاب انجام نشد و وقتی لوله‌ها لایروبی نشوند، رسوب گرفته و مسدود می‌شوند و در نهایت با تجمیع آب در لوله‌ها باعث خردگی می‌شود و در نهایت ریزش را به دنبال دارد.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: برخی مناطق شبکه فاضلاب سیمانی در اهواز با عمر بین ۳۰ تا ۵۰ سال دارند که علاوه بر فرسودگی باید افزایش جمعیت هم در نظر گرفته شود که هر دو مورد الزامی برای به روز رسانی شبکه فاضلاب اهواز هستند.

ایزدی اظهار کرد: نداشتن شبکه دفع آب‌های سطحی به معنای مسئولیت نداشتن شهرداری نیست؛ بنابراین شهرداری در سال‌های قبل باید دوشادوش آبفا حرکت و برای این کار هزینه می‌کرد.

وی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته هزینه‌های شهرداری برای این کار یک چهارم هزینه شهرداری در یک سال قبل بود و اگر سال‌ها قبل نیز هزینه می‌کردند، اکنون اهواز با این مشکل مواجه نمی‌شد.

عضو شورای شهر اهواز یادآور شد: دو ماه و دو روز بعد از شروع به کار شورای پنجم در نطقی خود اعلام کردم که اهواز در ۳۰۱ نقطه مشکل تلاقی آب و فاضلاب و بالازدگی فاضلاب دارد.

ایزدی با بیان اینکه در ماه‌های تیر و مرداد که نه تنها بارندگی بلکه ابر هم نیست، خبر داد: بیش از ۴۰۰ نقطه بالازدگی فاضلاب در اهواز وجود داشت ولی این حرف‌ها هیچ اثرگذاری در مدیران وقت آبفا و شهرداری نداشت و اگر توجه می‌کردند، شهر از این بحران خارج می‌شد.

وی گفت: حتی اسناد و مدارک محرمانه‌ای از بایگانی شرکت آبفا به من ارائه می‌شد که بهداشت ابتلای مردم به هپاتیت آ را گزارش داده بود چون همان تلاقی آب و فاضلاب به بروز بیماری روده‌ای منجر شده بود.

عضو شورای شهر اهواز در خصوص حکم حبس و انفصال شهردار اهواز عنوان کرد: حکم بدوی دادگاه می‌تواند نقطه امیدی برای مردم باشد که مدیران ناکارآمد حاشیه امن نداشته باشند و این موضوع سرفصلی شود.

ایزدی اضافه کرد: همچنین این حکم نتیجه دیگری دارد و آن اینکه هر مدیری که در مقطعی فعالیت می‌کند، بداند در صورت اثبات کوتاهی در مدت زمان مدیریتش حتی سال‌ها بعد باید پاسخگو باشد.

وی تأکید کرد: برای توسعه و پیشرفت نه تنها اهواز بلکه استان خوزستان و احداث شبکه دفع آب‌های سطحی به اعتبارات بسیاری نیاز است که برخی از پیگیری‌ها از عهده شورا بر نمی‌آید و باید نمایندگان مجلس پیگیر این امر شوند.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: متأسفانه حق آلایندگی هنوز کامل پرداخت نشده است و در صورت تسویه کامل آن می‌توان به رفع این مشکلات موجود در شهر کمک کرد.

ایزدی طرح سوال کرد: چگونه شرکت نفت، زیرساخت‌های اهواز را تخریب می‌کند ولی در مقابل حاضر نیست حق و حقوق شهروندان را ادا کند؟

وی بیان کرد: در طرح شورای شهر برای جمع آوری آب‌های سطحی، اجرای پروژه‌ها در ۵۷ نقطه فوق بحرانی برنامه‌ریزی شد که تا به حال حدود ۷۰ درصد کار انجام شده است ولی با توجه به اینکه در یک سال اخیر ۶۰ تا ۷۰ نقطه ریزشی و بحرانی افزوده شد، همه اقدامات در حال انجام از جمله این طرح مُسکن هستند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه شرکت آبفا با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مقرر شده تا در مدت دو سال مشکل شبکه فاضلاب اهواز حل شود؛ اگر این تفاهم‌نامه نبود، همه این کارها مُسکن بوده و مشکلی برای شهر حل نمی‌کند که امید می‌رود که با توجه به تعهدی که این قرارگاه دارد، در دو سال آینده شاهد حل مشکل باشیم.

وی گفت: در دوره پنجم شورای شهر اهواز به اندازه‌ای کار آسفالت انجام شد که در دوره‌های قبل انجام نشد؛ برخی محلات بعد از ۴۰ سال آسفالت شدند ولی هم اکنون نیز اینقدر در سطح شهر خرابی وجود دارد که اگر آسفالت شود اما باز هم فایده‌ای ندارد و تمام اهواز باید شخم زده شود تا این خرابی‌های موجود اصلاح شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار