کد خبر: ۶۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کرج - مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: وقتی با کمبود گاز مواجه شویم نیروگاه‌ها مجبور هستند به جای گاز از سوخت مایع استفاده کنند.

به گزارش آرانیوز:حسین تقی‌نژاد  با اشاره به وضعیت گاز در استان البرز در فصل زمستان اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا که به خانه ماندن توصیه می‌شود، با توجه به شست‌وشوی دست، البسه و آنچه به بهداشت مربوط می‌شود، گاز بیش از آنچه پیش‌بینی شده و در حال تولید است، مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه منابع محدود است، اگر بخواهیم از این مرحله عبور کنیم باید در مصرف انرژی به خصوص گاز صرفه‌جویی کنیم تا همه مردم از این نعمت بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه موضوع افزایش مصرف گاز کشوری است، تصریح کرد: در تلاشیم گاز را در بخش‌های مختلف برقرار نگه داریم اما به دلیل اینکه در برخی مواقع مصرف گاز بیش از حد افزایش دارد، در برخی نقاط استان مشکلاتی ایجاد می‌شود که ناگزیر به محدود کردن برخی صنایع از جمله نیروگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه تولید گاز باید متناسب با مصرف باشد، خاطرنشان کرد: باید این امر را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که مصرف‌کنندگان خانگی، صنایع و خدمات بتوانند از سوخت گاز استفاده کنند.

تقی‌نژاد با بیان اینکه وقتی با کمبود گاز مواجه شویم نیروگاه‌ها مجبور هستند به جای گاز از سوخت مایع استفاده کنند، تصریح کرد: وقتی مصرف برق بالا می‌رود برخی مواقع با افزایش فشار به زیرساخت‌ها و خاموشی مواجه می‌شویم اما این امر ربطی وجود مشکل گاز در شهرها ندارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار