کد خبر: ۶۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر تداوم راه روشن مجلس یازدهم برای تامین مصالح پایدار کشور بدون توجه به هیاهوی رسانه های معاند خارجی و مخالفان داخلی تاکیدکرد.

به گزارش آرانیوز،علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  است، گفت:یکی از رویکردهای اصولی مجلس یازدهم تصویب طرح اقدام راهبردی برای مقابله با بدعهدی طرفهای غربی در اجرای برجام بود البته روند بررسی و تصویب چگونگی حل مشکلات اساسی کشور در مجلس یازدهم ادامه خواهد داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به روند بررسی بودجه سال آینده کشور در کمیسیون تلفیق مجلس، افزود: مهمترین ماموریت این کمیسیون اصلاح چارچوب‌ها و ساختارهای نامتجانس بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس رقم واقعی کل بودجه دولت بانضمام بودجه شرکتها را 2500 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این حجم بودجه ناشی از غیر واقعی و غیر شفاف بودن آن است.

نماینده مردم بابل مغایرت اساسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت با اسناد بالادستی را از اشکالات مهم و غیر قابل اغماض دانست و عنوان کرد: دولت باید برای چگونگی تامین منابع ناپایدار در بودجه سال آینده پاسخ قانع کننده ای ارائه کند.

کریمی فیروز جایی هدف گیری این دوره مجلس را رفع گره های کور توسعه کشور عنوان و تصریح کرد: مجلس یازدهم اطلس راهبردی کشور به سمت نقطه های آرمانی را تدوین و عملیاتی خواهد کرد.

وی با انتقاد از فقدان مرکز راهبردی بررسی چالش های بنیادی در کشور، گفت: وجود این مرکز می تواند مسیرهای عبور دستگاه‌های حاکمیتی به سمت قله‌های آرمانی را روشن کند .

نماینده مردم بابل با اشاره به راه اندازی مرکز پشتیبانی‌های علمی مرکز بسیج اساتید کشوربرای تقویت توان کارشناسی مجلس، افزود: این مرکز راه‌های اطمینان بخش و موثر را برای برنامه ریزی اصولی و هوشمندانه پیگیری می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت هم افزایی ظرفیت  نخبگانی با بدنه مدیریتی کشور برای شناخت مولفه های توسعه پایدار افزود: اتصال مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌های راهبردی موجود برای رهیافت واحد داده های استراتژیک ضرورت دارد.

کریمی فیروزجایی خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت‌های خیره کننده علمی و توسعه ای در کشور عقب ماندگی ناشی از ضعف زیرساخت‌های فرهنگی و نرم افزاری در حوزه‌های گوناگون پذیرفتنی نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار