کد خبر: ۶۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس گفت: در بررسی احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها با جدیت ورود خواهیم کرد تا افراد کارآمد پا به این عرصه بگذارند.

به گزارش آرانیوز، احمد نادری به بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: بحث نظارت بر انتخابات شوراها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، زیرا  شوراها یکی از نهادهای واسط میان مردم و حاکمیت  و همچنین سمبل مشارکت و اراده ملت در مدیریت شهری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت بر انتخابات شوراها بسیار مهم بوده و باید توجه جدی در این رابطه صورت بگیرد تا افرادی که دارای صلاحیت لازم هستند وارد این عرصه شوند که این نیز وظیفه هئیت‌های نظارت بر انتخابات را سنگین می‌کند.

رئیس هئیت نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران اظهار کرد: در دوره قبل کج روی‌ها و کاستی‌های زیادی در بحث نظارت بر انتخابات شوراها مشاهد شده که این نیز منجر به دستگیری چندین تن از اعضای شورای برخی ازشهرها شده است که چنین موضوعی شایسته کشور ما نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در دوره گذشته افرادی از سوی هئیت‌های نظارت تایید صلاحیت شدند که از صلاحیت‌های لازم برخوردار نبوده‌اند؛ لذا لازم است که در این دوره نظارت به صورت جدی‌تر اعمال شود و افرادی وارد شوراها شوند که از صلاحیت‌های لازم چه در حوزه‌های تخصصی و چه در حوزه عمومی برخوردار باشند.

نادری تصریح کرد: قطعا باید در بعد احراز صلاحیت افراد به گونه‌ای عمل شود که حقی از کسی پایمال نشود؛ ناگفته نماند که در امر نظارت جدی هستیم؛ چرا که نظارت زیر بنای ورود افراد سالم و دغدغه‌مند برای حل مشکلات مردم به شوراها خواهد بود./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار