کد خبر: ۶۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
همدان - مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: یکی از خط قرمزهای اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در دوران کرونا بازگشایی استخرها بوده که کوتاهی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش آرانیوز:حمید سیفی  با اشاره به ممنوعیت بازگشایی استخرها در دوران شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: از ابتدای آغاز شیوع کرونا در کشور اولین اماکن ورزشی که بلافاصله تعطیل شدند استخرها بودند و همچنان این تعطیلی‌ها ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به دستورات وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا استخرها یکی از مراکز شیوع کرونا و از خطرناک‌ترین اماکن ورزشی بوده که تا به امروز امکان بازگشایی وجود نداشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به تعطیلی استخرهای استان همدان، گفت: به علت پر ریسک بودن استخرها از روزهای نخست شیوع کرونا تمامی استخرهای استان همدان تعطیل شدند.

سیفی خاطرنشان کرد: استخرهای زیرمجموعه دستگاه ورزش استان همدان خالی هستند و آبگیری نیز در آنها صورت نگرفته است.

وی با اشاره به نظارت بر استخرهای خصوصی، بیان کرد: مجوز بهره‌برداری از استخرهای خصوصی نیز با دستور اداره کل ورزش و جوانان صورت می‌گیرد به همین دلیل فعالیت این استخرها نیز به طور کامل زیر نظر بوده و اجازه فعالیت ندارند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان همدان نیز با اشاره به تعطیلی استخرهای این استان، بیان کرد: از ۱۲ اسفند ماه سال ۹۸ تا به امروز تمامی استخرهای استان همدان تعطیل بوده و حق فعالیت ندارند.

سیروس سوریان افزود: فعالیت استخرها تنها در شهرهایی با وضعیت سفید مجاز بوده که هم اکنون هیچ‌کدام شهرهای استان همدان در این وضعیت قرار ندارند.

وی با اشاره به سرکشی و نظارت به استخرها، گفت: طبق سرکشی‌هایی که انجام داده‌ایم استخرهای خصوصی نیز خالی از آب بوده و فعالیتی ندارند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان همدان عنوان کرد: اگر مردم گزارشی از تخلف استخرها دارند بلافاصله به ما اطلاع داده تا این استخرها پلمب شوند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان همدان با اشاره به برآورد خسارت استخرهای استان همدان، گفت: در سطح استان همدان ۳۲ استخر فعال داریم که اگر میانگین درآمد ماهیانه استخرها را ۳۰۰ میلیون تومان برآورد کنیم با تعطیلی نزدیک به ۱۰ ماهه استخرهای استان بیش از ۹۰ میلیارد تومان حداقل خسارت در این مدت است.

سوریان خاطرنشان کرد: در استان همدان ۱۸۰ ناجی غریق مرد و ۱۴۰ ناجی غریق زن فعال بودند که در مجموع ۳۲۰ نفر نیز در ایام بیکار شده‌اند و هیچ منبع درآمدی ندارند و از آنجایی که بسیاری از این افراد بیمه هم نیستند، مزایای بیمه بیکاری شامل حال آنها نشده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار