کد خبر: ۶۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تحریم‌ها رفع نشود، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را سوم اسفند اخراج می‌کنیم.

به گزارش آرانیوز، احمد امیرآبادی فراهانی امروز (شنبه) در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما، اعلام کرد که اگر تا سوم اسفندماه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه‌های مالی، بانکی و نفت برداشته نشود، قطعاً بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را از کشور اخراج خواهیم کرد.

وی گفت: در صورت برداشته نشدن تحریم‌ها تا تاریخ ذکر شده (سوم اسفند)، جمهوری اسلامی ایران حتماً اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد، این موضوع قانون مجلس شورای اسلامی بوده و دولت موظف به اجرای آن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: ما یک فرصت یک ماهه به آمریکایی‌ها داده ایم و دوم بهمن ماه دولت جدید آمریکا مستقر می‌شود، آن‌ها تا سوم اسفند فرصت دارند اقدامات خود را برای رفع تحریم‌ها انجام دهند در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران پای منافع ملت خود خواهد ایستاد.

امیرآبادی با اشاره به اینکه هدف اصلی برجام رفع تحریم‌ها بود که این امر اتفاق نیفتاد، تاکید کرد: تا زمانی که تحریم‌ها رفع نشود هیچ دلیلی برای اجرای تعهدات خود نمی‌بینیم.

وی گفت: قطعاً اجرای تعهدات، بدون رفع تحریم‌ها به ضرر ملت ایران است و تاکنون از این موضوع ملت ایران خسارات دیده و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیز هیچ ضرری نکرده اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار