کد خبر: ۶۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
ختلان که با سفارش و توجه ویژه زنگنه ، امروز همه کاره وزارت نفت است ، به بهانه سرکشی از تاسیسات نفت و گاز در پارس جنوبی ، صندلی رزور شده ای در بیزنس کلاس به خود اختصاص داده تا به شکل مرتبی دالان های هوایی تهران عسلویه را در نوردد.

به گزارش آرانیوز، با خیز عمر دولت دوازدهم به سمت سراشیبی، اخبار نگران کننده ای از حضور فردی محلوم الحال در جنوب استان بوشهر به گوش می رسد.

آیدین ختلان فارغ التحصیل رشته معدن  و مشاور جوان وزیر نفت که نوع تصمیم سازی های وی در جلسات مختلف و در زیر سایه زنگنه، از وی شخصیتی بسیار پرنفوذ در بدنه وزارت نفت ساخته، یکی از حلقه های اولیه مشاوران وزیر نفت است که در سال پایانی دولت به بهانه های مختلف ، علاقمند به استشام بوی مطبوع عسلویه و پارس جنوبی شده است.

ختلان که با سفارش و توجه ویژه زنگنه ، امروز همه کاره وزارت نفت است ، به بهانه سرکشی از تاسیسات نفت و گاز در پارس جنوبی ، صندلی رزور شده ای در بیزنس کلاس به خود اختصاص داده تا به شکل مرتبی دالان های هوایی تهران عسلویه را در نوردد.

منابع معتبر می گویند که ختلان بدون دلیل و بی پشتوانه به جایی سفر نمی کند و این که به هر بهانه ای در عسلویه آفتابی می شود نشئت گرفته از یک سری فعالیت هایی است که با سال های پایانی دولت، هم خوانی دارد.

البته این سوالات و ابهامات وجود دارد که چگونه ختلان به عنوان یک کارمند ارکان ثالث وزارت نفت ( کارمند شرکتی ) که استخدام این وزارت خانه نمی باشد این قدر توانایی دارد که تمامی مدیران رده بالای وزارت نفت در عسلویه را به خط کند و ریاست جلسه را بر عهده گیرد؟ چرا این فرد با هیچ کدام از نمایندگان استان بوشهر هماهنگ نیست؟ و عدم حضور مدیران عامل شرکت ملی نفت و گاز در این نوع حضورهای ختلان در پارس جنوبی چه مفهومی دارد؟


به هر حال ، مشائی وزارت نفت امروز نیز وارد پارس جنوبی شده است تا از فاز 14 بازدید کند، بازدید که گفته می شود برای بررسی پیشرفت طرح و مخازن میعانات برای این مهندس معدن نه مهندس و متخصص نفت پیش بینی شده است.

بررسی پیشرفت بندر تنبک ، بازدید از اراضی فاز 22 و 24 ، الفین فیرزوآباد ، پتروشیمی جم و کمپ های  POGC ، بازدید از پروژه بهسازی و تعریض خروجی شرقی عسلویه و حضور در جلسه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی با موضوع طرح های مسئولیت های اجتماعی عمده ترین برنامه هایی است که در این سفر برای ختلان پیش بینی شده است.

نیاز است دستگاه های نظارتی امنیتی ضمن حساس شدن به حضور ختلان در پروژه های نفتی استان بوشهر ، موضوع را به شکل ویژه ای در دستور بررسی قرار دهند تا مشخص شود حرف و حدیث هایی که بر سر زبان هاست تا چه اندازه ای صحت دارد.

برای آشنایی بیشتر با آیدین ختلان به ذکر این موضوع بسنده می کنیم که وی متولد شهریور ماه 1359، بخش 6 تهران و دانش آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران است که بیشتر یک جوان فعال در حوزه معدن و حفاری تونل بوده است. در سال های میانی دهه 80 شمسی و زمانی که حدودا 28 سال داشته است با همکاری دو نفر از دوستان فارغ التحصیل خود در رشته معدن ، یک شرکت انتشاراتی به نام نشر فن آریا راه اندازی می کند که مدتی بعد هم مدیرعامل این شرکت انتشاراتی می شود، این انتشاراتی البته حضور جدی در بازار نشر نداشت و کتاب سد و تونل سازی درایران که ویراستاری آن را خود ختلان بر عهده داشته جزو اصلی ترین محصولات این شرکت محسوب می شود. وی که این روزها به عنوان رییس دفتر یا منشی مخصوص وزیر و یا مشاور به مرد همیشه حاضر در کنار دست زنگنه در ملاقات های محرمانه نفتی با مقامات بین المللی تبدیل شده حتی یک روز سابقه حضور در صنعت نفت ایران ندارد اما در بسیاری از تصمیم سازی های ویژه آقای وزیر نقش موثری ایفآء می کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار