کد خبر: ۶۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
سنندج- استاندار کردستان گفت: تلاش های حوزه هنری در ارتقای زیرساخت های فرهنگی و هنری استان قابل تقدیر است و به صورت ویژه برای ساخت سینما در قروه و کامیاران از این نهاد حمایت می کنیم.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، روز سه شنبه بهمن مرادنیا در نشست با عبدالحمید قره داغی معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور به مشکلات استان در بخش زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم توجه به این مهم در گذشته شاهد ضعف‌های جدی در بخش زیرساخت فرهنگی و هنری هستیم که لازم است در این زمینه تمامی متولیان امر مسئولانه در جهت رفع آن اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود سینما بهمن سنندج را یک مکان بسیار ارزشمند فرهنگی و هنری در استان عنوان کرد و گفت: استفاده بهینه از این مکان و کارآیی های متنوع آن موجب شده تا این مکان به عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری مطرح باشد.

مرادنیا ادامه داد: یکی از مشکلات عمده ما در استان در بخش ارتباط مسئولین با مردم است که خوشبختانه به دلیل ارتباط بسیار خوبی که رئیس حوزه هنری و همکارانشان با جامعه هنرمندان و سایر اقشار جامعه ایجاد کرده‌اند، شاهد اعتماد سازی بسیار خوبی از طرف حوزه هنری در استان بوده‌ایم و این مهم جای قدردانی دارد.

وی به ساخت پردیس سینمایی در سقز اشاره کرد و گفت: در سایه لطف الهی و همت مجموعه حوزه هنری شاهد پیشرفت بسیار خوب این پروژه هستیم و امیدواریم این پردیس چند سالنه با امکانات خوبی که در آن پیش بینی شده است به پاتوقی امن و مطمئن برای مردمان فهیم و با فرهنگ سقز تبدیل شود.

استاندار کردستان با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی در سایر شهرهای استان گفت: انتظار داریم به زودی حوزه هنری با توجه به دغدغه‌ای که دارد در خصوص ساخت مجموعه سینمایی در شهرهای کامیاران و قروه نیز اقدام کند و در این زمینه استانداری با تمام توان از حوزه هنری حمایت خواهد کرد.

استاندار کردستان گریزی هم به پیاده راه خیابان فردوسی سنندج زد و گفت: این پیاده راه یک ضرورت مهم برای سنندج بود که با همت شهرداری و دیگر ادارات در دوران سخت کرونا به انجام رسید که می‌طلبد در فضاسازی‌های آن به مسائل فرهنگی و هنری با استفاده از پتانسیل‌های هنری و فرهنگی و ایجاد پاتوق‌های فرهنگی و هنری اقدام شود.

 

 

توجه به سینمای خانواده مهمترین اولویت ما در ساخت سینما است

 

عبدالحمید قره داغی معاون اداری و مالی حوزه هنری نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های استاندار از توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری گفت: ما در هر استانی که حضور پیدا می‌کنیم در ابتدا به بیان مشکلات و کمبودها می‌پردازیم اما خوشبختانه با توجه به دغدغه‌ای که در این زمینه در استان وجود دارد امیدواریم با همکاری استانداری بتوانیم بخشی از معضلات زیر ساختی استان را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به موضوع خانواده به عنوان یکی از موضوعات مهم که مورد توجه حوزه هنری است گفت: سالن‌های کوچک سینمایی با ظرفیت‌های محدود ۲۰ تا ۳۰ نفری می‌تواند محلی برای حضور یک جمع خانواده همزمان برای دیدن فیلم‌های سینمایی شود.

قره داغی افزود: تجهیز سالن‌های سینمایی بین سه تا چهار میلیارد ریال هزینه نیاز دارد که با کوچک سازی این سالن‌ها در کنار توجه به همنشینی خانواده‌ها در کنار هم می‌تواند در بالا بردن راندمان مالی سینما دار هم کمک کند.

وی ساخت سالن‌های سینمایی را در کشور از اولویت‌های حوزه هنری عنوان کرد و گفت: سینما یکی از مؤلفه‌های توسعه‌ای بوده و خوشبختانه با اقداماتی که در این زمینه در استان کردستان و در شهرهای سنندج، سقز و بیجار در حال انجام است افزایش بیش از ۹۰۰ صندلی به سرانه صندلی سینمایی در استان را شاهد خواهیم بود که یک جهش بسیار خوب محسوب می‌شود.

قره داغی تصریح کرد: با تکمیل پروژه‌های درست اقدام تعداد سالن‌های سینمایی حوزه هنری در استان از چهار سالن به ۱۳ سالن و سرانه صندلی از یک هزار و ۱۰۰ صندلی موجود به بیش از دو هزار صندلی سینمایی افزایش پیدا می‌کند که آمار خوبی است.

معاون اداری و مالی حوزه هنری گفت: تجهیز سالن‌های سینما آزادی بیجار به سیستم صوت دالبی هدیه‌ای به مردم فرهنگ دوست و هنرپرور بیجار است که در سایه حمایت‌های مسئولین استان و توجه به توسعه فرهنگ و هنر به زودی انجام خواهیم داد.

قره داغی با استقبال از پیشنهاد استاندار کردستان برای ساخت سالن سینمایی در کامیاران و قروه با حمایت استانداری گفت: به زودی مطالعات لازم در این زمینه را آغاز می‌کنیم و این مهم در دستور کار برنامه‌های حوزه هنری قرار خواهد گرفت.

معاون اداری و مالی حوزه هنری بر ضرورت ساخت فرهنگسراها هم اشاره کرد و گفت: برای رفع کمبودهای فرهنگی و هنری این امر باید در دستور کار مسئولین استان قرار گیرد و می‌طلبد با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در سفری که به استان کردستان و شهرستان بیجار داشتند این مهم به عنوان اولویت در مرکز شهر بیجار اجرایی شود.

وی با اشاره به مسئولیت چندین ساله خود در انتشارات سوره مهر با اهدای چندین عنوان کتاب پر تیراژ این انتشارات به استاندار گفت: انتشارات سوره مهر در سال گذشته ۶۰۰ عنوان کتاب را به چاپ رسانده است که از این تعداد ۲۴۰ عنوان چاپ اول بوده است.

قره داغی ادامه داد: انتشارات سوره مهر هم اکنون به عنوان انتشارات برتر چندین دوره کشوری در زمینه ادبیات پایداری ۴۶ عنوان از تولیدات خود را به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی رسانده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه حوزه هنری استان کردستان در این زمینه نیز توانسته است خوب عمل کند و علاوه بر چاپ چندین عنوان کتاب ارزشمند همچون «فرزند کردستان»، «سرودهای بی تکرار»، «رادیو سنه» چندین عنوان دیگر را نیز در نوبت چاپ دارد.

در این دیدار امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز از حمایت‌های استانداری در توسعه هنر وفرهنگ قدردانی کرد و گفت: قرار گرفتن سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، ایجاد پیاده راه فردوسی، حمایت از ساخت سالن‌های سینمایی در سقز و بیجار و برگزاری برنامه‌های مختلف حاصل این حمایت هاست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار