کد خبر: ۵۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه هدر رفت آب شهری در استان زنجان نسبت به سطح کشور پایین است، گفت: باید هدر رفت آب به کمترین درصد برسد.

به گزارش آرانیوز:علیرضا جزء قاسمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل شرکت آب و فاضلاب استان، از پروژه‌های آبرسانی به چند روستا در شهرستان ا یجرود اشاره کرد و گفت: احداث مخزن ذخیره آب روستای گلا بر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از این پروژه‌ها است.

وی اظهار کرد: این مخزن با حجم ذخیره ۵۰۰ متر مکعب آب و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اجرا شده و بیش از هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب به اجرای مخزن ذخیره آب ۲۰۰ متر مکعبی در روستای آرمتلو اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

جزء قاسمی حفر و تجهیز چاه تامین آب شرب در روستای شهرک از توابع شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: این چاه به عمق ۲۵ متر و با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد آب آشامیدنی استان زنجان از منابع آب‌های زیر زمینی تامین می‌شود، گفت: بیش از ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه هدر رفت آب در مناطق شهری زنجان ۲۳.۱ درصد و در مناطق روستایی ۴۴ درصد است، تصریح کرد: هدر رفت آب در مناطق روستایی بسیار زیاداست.

جزء قاسمی با بیان اینکه هدر رفت آب شهری در استان زنجان نسبت به سطح کشور پایین است، گفت: باید هدر رفت آب به کمترین درصد برسد و مردم باید در مصرف آب مدیریت لازم را داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار