کد خبر: ۵۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس با انتقاد شدید از روش پیشین به کارگیری نیروهای خرید خدماتی در آموزش و پرورش, این روش را ظلمی بزرگ به جامعه فرهنگیان دانست و اصلاح آن را حاصل فشار نمایندگان مجلس برشمرد.

به گزارش آرانیوز، معین الدین سعیدی  درباره فعالیت برخی معلمان به صورت نیروهای خرید خدماتی  در آموزش و پرورش، اظهار کرد: طرح خدمات با روشی که پیش از این اجرا می‌شد، کم از برده‌داری نوین نداشت و ظلمی بزرگ به جامعه فرهنگیان بود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اخیراً با پیگیری نمایندگان مجلس، شیوه‌نامه‌ای از جانب وزیر آموزش و پرورش تنظیم و این روش اصلاح شد.

حقوق‌های ناچیز با تأخیرهای 6 ماهه به معلمان خرید خدماتی پرداخت شده است

وی ادامه داد: روش همکاری این نیروها در آموزش و پرورش به این نحو بود که مؤسساتی با آموزش و پرورش طرف قرارداد بودند و معلمان نیز با این مؤسسات همکاری می‌کردند و  از هیچ گونه حق بیمه و مزایا برخوردار نیز برخوردار نبودند و همچنین حقوق‌های ناچیز زیر یک میلیون تومان با تأخیرهایی بعضاً 6 ماهه به این معلمان زحمتکش پرداخت می‌شد.

وی تصریح کرد: بر اساس اصلاحات صورت گرفته مقرر شد این معلمان از تمام مزایای قانون کار بهره مند شوند و علاوه بر اینکه حداقل حقوق قید شده در قانون کار را دریافت کنند، از مزایایی همچون حق بیمه، حق مرخصی و تمام موارد گنجانده شده در قانون کار بتوانند بهره مند شوند.

طرح استخدام نیروهای خرید خدماتی روی میز کمیسیون آموزش

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس تصریح کرد: همچنین طرحی برای ساماندهی این نیروها تدوین شده که به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شده تا نسبت به ساماندهی همیشگی و جذب این نیروها در آموزش و پرورش نیز اقدام شود./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار