کد خبر: ۵۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
رشت- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایمان و اعتقاد جوهره اصلی مکتب «حاج قاسم» است، گفت: این مکتب نباید تنها محدود به حوزه نظامی شود.

به گزارش آرانیوز:محسن رضایی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت، گفت: پل معنویتی از کرمان تا گیلان وجود دارد که این پل شهدایی همچون املاکی و خوش سیرت هستند و این پل معنویت و سعادت از دل‌هایی تشکیل شده که از ابتدای انقلاب تاکنون خود را در راه اسلام فدا کردند.

حضور مؤثر سردار سلیمانی از دفاع مقدس تا جبهه مقاومت

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی در دوره زندگی خود در سه حادثه بزرگ یعنی انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور مؤثر داشت، افزود: سردار سلیمانی در دفاع مقدس جوان بود و در ۲۵ سالگی تیپ ثارالله کرمان را تأسیس کرد و در جبهه مقاومت حداقل پنج سازمان مدافع مقاومت یعنی حشد الشعبی، جیش الوطنی، زینبیون، فاطمیون و حیدریون را تشکیل داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حاج قاسم در جبهه مقاومت به حزب الله بال و پر داد و آنها نیز در کنار رزمندگان اسلامی از ملت‌ها دفاع کردند، بیان کرد: اصولاً در تاریخ دو اندیشه شکل گرفته که یکی از آنها برتری طلبی است و این اندیشه دست به تجاوز و غارت می‌زند.

وی با اشاره به اینکه اندیشه دیگر در مقابل تجاوز یعنی مقاومت است که همواره از انسانیت دفاع و در مقابل غارتگری ایستاده است، عنوان کرد: تفکر جبهه اول برای مستکبران و استثمارگران است اما تفکر دوم اندیشه انبیای الهی است و مکتب قاسم سلیمانی مربوط به اندیشه مقاومت و دفاع است.

رضایی با بیان اینکه سردار سلیمانی را به عنوان جنگ طلب در عراق به شهادت رساندند در حالی که همه دنیا می‌دانند ما در آنجا مدافع حرم بودیم و برای مردم جنگیدیم، ادامه داد: حضرت زینب مدافع ارزش‌های انسانی بود.

جنگ ما، جنگ عقیده، مقاومت و دفاع است

وی با اشاره به اینکه جنگ ما جنگ عقیده، مقاومت و دفاع است اما جنگ طرف مقابل، جنگ تجاوزگری است، تصریح کرد: ایران اسلامی با قدرت‌های دنیا قراردادی را امضا می‌کند و فردی مثل ترامپ آن قرارداد را پاره می‌کند اما عده‌ای می‌گویند پاسداران جنگ طلب هستند.

رضایی با اشاره به اینکه ما از ارزش‌ها و ناموس و جان مردم دفاع می‌کنیم و هر جایی که صدایی بلند شود آنجا حضور می‌یابیم، اظهار کرد: مکتب قاسم سلیمانی مکتب مبارزه با ظلم، بی عدالتی، غارت و تجاوزگری است و به همین دلیل سردار سلیمانی در قلوب ملت ایران جای دارد. مکتب قاسم سلیمانی مکتب مبارزه با ظلم، بی عدالتی، غارت و تجاوزگری است و به همین دلیل سردار سلیمانی در قلوب ملت ایران جای دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام داعش را پلیدترین و جنایتکارترین گروه تروریستی در تاریخ دانست و بیان کرد: داعش مأمور به انجام یک فتنه بزرگ در جهان اسلام یعنی سیاه‌نمایی و اسلام هراسی بود و با الله اکبر سر بچه شیرخواره را بریدند و با نام پیامبر رحمت آدم می‌کشتند.

وی با بیان اینکه اگر قاسم سلیمانی مقابل داعش نمی‌ایستاد آنها به مرزهای ایران می‌رسیدند، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی داعش را به عقب راند و با اعتقاد و ایمان جلوی آنها ایستاد و مقاومت ما اعتقادی و ایمانی است.

رضایی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ارتش عراق پنج استان ایران را به جرم انقلاب و مخالف آمریکا بودن اشغال کرد، گفت: کشورهای اسلامی به جای حمایت از انقلاب پشت سر صدام ایستادند؛ آیا چیزی جز اعتقاد سلیمانی‌ها می‌توانست سرزمین ما را آزاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ایمان و اعتقاد جوهره اصلی مکتب قاسم سلیمانی است، افزود: وی فرماندهی مدبر بود و در کنار توکل به خدا، تعقل داشت که این ویژگی دوم مکتب سلیمانی محسوب می‌شود زیرا توکل بدون تعقل یعنی نادیده گرفتن نعمت خداوند.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی از عملیات فتح‌المبین تا پایان جنگ در ده‌ها عملیات با وجود مجروحیت‌ها به طور خستگی ناپذیر حضور و نقش داشت، تصریح کرد: سردار سلیمانی از سایر بسیجیان پیش قدم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: پس از جنگ دریافتیم اشرار و قاچاقچیان در دو نقطه کشور حضور دارند که یکی از آنها منطقه‌ای در کرمان بود و اشرار آن منطقه پس از چند وقت توسط سردار سلیمانی به کشاورزی پرداختند و این از ویژگی‌های سردار بود.

حشد الشعبی از اسرای عراقی دوران دفاع مقدس تشکیل شد

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نسبت به اسرای عراقی با مهر و محبت برخورد می‌کردیم، تاکید کرد: این اسرا تحت تأثیر ما و فرماندهانی همچون سردار سلیمانی به خیلی چیزها اعتراف می‌کردند لذا پس از چند وقت در اردوگاه‌های اسرای عراقی چندین هزار نفر داوطلب شدند با ایران همکاری کنند و سردار سلیمانی از همین سپاه بدر، حشد الشعبی را تشکیل داد.

رضایی با بیان اینکه از عجایب جنگ هشت ساله این بود حتی یک اسیر عراقی به عراق فرار نکرد، عنوان کرد: جنگ ما جنگ عقیده بر اساس انسانیت و مردم دوستی است و حتی در منطقه گیلان نیز لشکر قدس گیلان برای مردم اینجا به وجود آمد و افتخارات بزرگ و شخصیت‌های عظیمی از دل مردم این استان به فرماندهان قابلی تبدیل شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ماهیت جنگ ما مقاومت و دفاع است و تاکنون به هیچ کشوری حمله نکردیم و شیوه و روش ما نیز خدمت به مردم است گفت: ما جنگ‌ها را مردمی انجام می‌دهیم و حرف‌هایی که می‌گویند سلیمانی به کشورهای منطقه پول برده، کذب محض است زیرا به ازای هر کاری که در سوریه انجام می‌دهیم، از منابع فسفات آنجا استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدافعان حرم غیر پاسدار بودند و بسیاری از تیپ فاطمیون داوطلب هستند، تصریح کرد: تعداد پاسداران وابسته به جمهوری اسلامی در جنگ‌های منطقه‌ای بسیار کم است چرا که فلسفه نبرد ما، مردمی کردن دفاع است.

مکتب سلیمانی، مقاومت برابر تجاوز و ظلم است

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: مکتب قاسم سلیمانی مقاومت در برابر تجاوز و ظلم و نامردی است و اگر این طور نبود جنایاتی که اسرائیل و آمریکا در منطقه انجام می‌داد قابل محاسبه نبود و هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم شدن است و میدان دادن به دشمن سرآغاز ویرانگری‌های فراوان است.

وی با بیان اینکه رهبر ما پرچم دار مقاومت است و این یک ریشه تاریخی دارد زیرا از زمانی که ایستادگی را شروع کردیم نجات یافتیم، ادامه داد: مکتب سلیمانی مکتب احیا و سربلندی و ایستادگی و ارزش‌های الهی و انسانی است و این مکتب نباید به حوزه نظامی محدود شود.

رضایی با طرح این پرسش که چرا مکتب سلیمانی وارد فرهنگ و اقتصاد نشود، افزود: چرا ارزش‌های اول انقلاب در حال کمرنگ شدن در جامعه است؛ ایران ما مهد قهرمانان و اندیشه‌های بزرگ بوده هست و خواهد بود و راه و مکتب سلیمانی و مقاومت باید ادامه پیدا کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار