کد خبر: ۵۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
رشت- رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت انتقال مکتب «حاج قاسم» به نسل جوان، گفت: سردار سلیمانی با عملکرد مجاهدانه خود فرهنگ ایران را به دنیا منتقل کرد.

به گزارش آرانیوز:سرهنگ پاسدار عباس بایرامی پیش از ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: سردار سلیمانی شخصیتی بود که از فرصت‌ها استفاده کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری سردار از روستاهای اطراف کرمان به انقلاب ملحق شد و از نبوغ خود در این راستا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در عملیات‌های مختلف کارهای خارق‌العاده زیادی انجام داد، بیان کرد: همسر سردار سلیمانی در بیانیه‌ای اعلام کردند که ایشان در کوه‌ها و دشت‌ها شهادت را در آغوش گرفت و این جمله بسیار زیباست.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اینکه سردار سلیمانی پس از جنگ مسئولیت پاکسازی اشرار در سیستان و بلوچستان را برعهده گرفتند، افزود: ایشان خدمات ارزنده‌ای به مردم سیستان و همچنین افغانستان و پاکستان کردند که هرگز فراموش نمی‌شود.

سرهنگ بایرامی با اشاره به ورود سردار سلیمانی به سپاه قدس، تصریح کرد: پس از ورود سردار به سپاه قدس حرکت این نهاد بدون مرز چندین برابر شد و تخصصی‌تر عمل کردند.

حضور میدانی سردار سلیمانی رمز موفقیت اوست

وی با تاکید بر اینکه دل‌های بسیاری در سراسر دنیا به جهت وجود اخلاص، عملکرد مجاهدانه و انقلابی سردار سلیمانی به سمت ایشان جذب شد، گفت: سردار سلیمانی در اتاق خود ننشست تا بگوید فلان اتفاق در منطقه بیفتد بلکه وسط میدان خطر رفت و با نیروهای خود از کشورهای مختلف دفاع کرد.

سرهنگ بایرامی با اشاره به برخی ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی، افزود: سردار سلیمانی قبل از مبارزه با داعش نیز شخصیت محبوبی بود و ما سخنرانی‌های وی را به جهت نوع تهدیدی که به دشمن می‌کرد و نوع ارادت به مخاطبان، بسیار دوست داشتیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه سردار سلیمانی در حوزه دیپلماسی و ارتباط با سران و رهبران دنیا در قامت یک دیپلمات کارکشته ظاهر شد، عنوان کرد: ایشان سرباز بی نظیر ولایت بود و زیر و بم همه مسائل را می‌دانست و معنویت ایشان نیز زبانزد بود.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه فرهنگ سازی کاری طاقت فرسا، مشکل و زمانبر است، بیان کرد: سردار سلیمانی با عمل مجاهدانه خود توانست فرهنگ ملت ایران را به تمام دنیا انتقال دهد و دشمنان شکست را در برابر ایشان احساس کردند.

وی با اشاره به حفظ منافع ملی و اقتصادی کشور در خارج از مرزها توسط سردار سلیمانی، ادامه داد: دشمنان می‌خواستند تمام منطقه را تحت سیطره خود درآورند اما حضور سردار سلیمانی نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد و تمام هزینه‌های آنها بر باد رفت.

سرهنگ بایرامی با تاکید بر ضرورت انتقال مکتب حاج قاسم به نسل جدید، گفت: ما در آینده به سردار سلیمانی‌های زیادی نیاز داریم تا بتوانند کشور ما را حفظ کنند و از گزند دشمنان در امان باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار