کد خبر: ۵۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
امیر سردارآبادی دبیر اجرایی جشنواره فیلم «عمار» همزمان با آغاز این رویداد به ارایه توضیحاتی درباره نحوه نمایش آثار یازدهمین دوره جشنواره فیلم «عمار» پرداخت.

به گزارش آرانیوز، امیر سردارآبادی دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره فیلم «عمار» که از امروز پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه آغاز به کار می‌کند،  درباره نحوه نمایش آثار این دوره از جشنواره بیان کرد: ما امسال سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم که مردم بتوانند به صورت جمعی و در یک زمان خاص فیلم‌ها را تماشا کنند به این صورت که اکران کننده ما زمانی را مشخص می‌کند، او خیلی ساده و کم هزینه می‌تواند با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرد، مستند و ساعت نمایش مورد نظر خود را به ما اعلام کند، آنگاه ما لینکی را به او می‌دهیم و آن اکران کننده می‌تواند فیلم را در مسجد یا محل مورد نظر خود به نمایش بگذارد.

سردارآبادی ادامه داد: بعد از آن هم مردم می‌توانند با کارگردان اثر ارتباط بگیرند و به بحث و گفتگو بپردازند. درواقع تلاش کردیم کارگردانان با مخاطبان واقعی خود ارتباط بگیرند و نظراتشان را دریافت کنند.

وی افزود: جشنواره «عمار» امسال در بحث اکران، ابتکار دیگری به خرج داده است؛ با توجه به اینکه اکران‌ها در سامانه عماریار به صورت رایگان انجام می‌شود امسال کاری کردیم که مخاطبان بتوانند به فیلمسازان کمک کنند به این صورت که «بلیت اختیاری» تدارک دیدیم یعنی مخاطبان چه در عماریار چه در شبکه اکران مردمی وقتی فیلمی را می‌بینند، بعد از اکران فیلم، می‌توانند به میزانی که خودشان مایل هستند به آن مستندساز کمک مالی کنند تا در ساخت اثر بعدی خود تأمین شود.

سردارآبادی مطرح کرد: امسال یکی از نگرانی‌های جدی ما این بود که به دلیل شرایط کرونایی نتوانیم مخاطبان را به فیلمسازان وصل کنیم اما چند روز پیش مستندی به نام «ماح» را در جهرم به صورت اینترنتی اکران کردیم که در جریان این نمایش، بیش از ۵۰۰ نفر در یک زمان خاص وارد سامانه اکران شدند و به تماشای این مستند نشستند این نشان داد که می‌توانیم توفیقات خوبی در اکران آثار «عمار» داشته باشیم.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم «عمار» توضیح داد: مردم عادی می‌توانند با مراجعه به سایت عماریار ضمن آگاهی از برنامه‌های ما، به تماشای مستند مورد علاقه خود بنشینند ضمن اینکه امسال در «عمار» سامانه‌ای به نام «قصه ما» رونمایی می‌شود. ما با راه‌اندازی این سامانه، تلاش داریم بتوانیم قصه‌های مردم ایران را جمع کنیم و این سوژه‌ها را در اختیار فیلمسازان قرار دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار