کد خبر: ۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
هفته ششم لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵
طبیعی است که شاگردان «جان اسپراو» در اولین حضور خود در تهران تا حدود زیادی تحت تأثیر جو سالن آزادی قرار بگیرند.

شاگردان کواچ به دنبال تکرار حماسه روسیه مقابل آمریکا

«به گزارش خبرنگار ورزشی آرانیوز»

 تیم ملی والیبال ایران با 2 پیروزی به موقع، روحیه‌بخش و تاریخی از کازان به تهران برگشت. شاگردان کواچ در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال در شهر کازان به مصاف روسیه، قهرمان المپیک رفتند و توانستند برای نخستین بار در تاریخ روسیه شکست دهند. بازیکنان ایران با 6 امتیاز کامل خاک روسیه را ترک کردند و ساعت 15 روز دوشنبه وارد فرودگاه امام شدند. 

نخستین حریف ایران در بازی‌های خانگی، تیم ملی آمریکاست که 14 ساعت بعد از ملی‌پوشان ایران برای اولین بار در تاریخ خود به ایران آمدند. آنها عصر روز سه‌شنبه نیز اولین جلسه تمرین خود را در سالن فدراسیون والیبال برگزار کردند.

نکته جالب و البته قابل پیش‌بینی در مورد تیم ملی آمریکا، دید آنها نسبت به کشور ایران پیش از مستقر شدن در هتل المپیک بود. بازیکنان آمریکا در راه هتل از مترجم ایرانی خود در مورد وجود تلویزیون و اینترنت در ایران می‌پرسیدند. آنها حتی جای درست ایران را روی نقشه نمی‌دانستند و تصور می‌کردند با کشوری شبیه عراق روبرو می‌شوند. حضور آنها در ایران، قطعا نظرشان را تغییر خواهد داد.

دو تیم در شرایطی متفاوت به مصاف هم می‌روند. آمریکایی‌ها در 6 بازی نخست خود در خانه به 17 امتیاز از 18 امتیاز ممکن رسیده‌اند و تا حدودی خیال خود را بابت صعود به جمع 6 تیم برتر راحت کرده‌اند. آمریکا در سال 2014 به عنوان قهرمانی لیگ جهانی رسیدند.

تیم ملی ایران نیز برای نخستین بار در تهران میزبان آمریکاست. طبیعی است که شاگردان «جان اسپراو» در این سفر تا حدود زیادی تحت تأثیر جو وحشتناک سالن آزادی قرار بگیرند و روحیه توریستی آنها بر روحیه حرفه‌ای آنها غلبه کند. این بهترین فرصت برای شاگردان کواچ است تا بلافاصله بعد از 6 امتیازی که از روسیه گرفتند، حداکثر امتیازات ممکن را از امریکا بگیرند.

آمریکایی‌ها که در مسابقاتی تحت عنوان لیگ در کشور خود ندارند، والیبال را به چندین شکل مختلف از جمله والیبال 9 نفره بازی می‌کنند. امکانات فوق العاده این کشور برای والیبال، علاقه‌مندان زیادی را جذب این ورزش کرده است به طوری که والیبال ماشینی این کشور در جهان معروف شده است. دیسیپلین خاص این تیم در اولین تمرین خود در تهران، نشان می‌داد که چطور این تیم قهرمانی المپیک و لیگ جهانی را در کارنامه خود دارد.

نحوه بازی شاگردان کواچ در 6 بازی گذشته ثابت کرده که کلید پیروزی آنها سرویس‌های موجی خوب و دریافت اول قابل قبول است. سرویس‌های موجی بازیکنان ایران در حال حاضر شهرت جهانی دارد و این فرصت را به مدافعان روی تور ایران می‌دهد تا مقابل مهاجمان حریف، سر و شکل منظمی به خود بگیرند. همچنین سعید معروف، کاپیتان و پاسور تیم ملی ایران نشان داده که اگر توپ‌های اول به خوبی به دست او برسد، بی‌نهایت نقشه مختلف در سر دارد.

برنامه 6 دیدار باقی‌مانده تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی و در سالن آزادی تهران به شرح زیر است:

جمعه 29 خردادماه - ایران
ایران - آمریکا
سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 (دوم ماه رمضان)، تهران

یکشنبه، 31 خرداد ماه - ایران
ایران - آمریکا
سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 (چهارم ماه رمضان)، تهران

جمعه، پنجم تیر ماه - ایران
ایران - لهستان
سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 ( نهم ماه رمضان)، تهران

یکشنبه، هفتم تیر ماه - ایران
ایران - لهستان
سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 (یازدهم رمضان)، تهران

جمعه، 12 تیر ماه - ایران
ایران - روسیه
سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 (16 ماه رمضان)، تهران

شنبه، 13 تیر ماه - ایران
ایران - روسیه
سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 (17 ماه رمضان)، تهران

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار