کد خبر: ۵۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
گرگان- سخنگوی وزارت بهداشت و درمان و ناظر طرح شهید سلیمانی در استان های شمالی کشور گفت: از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی۳۳ هزار نفر در گلستان مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند.

به گزارش آرانیوز:سیما سادات لاری بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: موارد ابتلا و بستری روزانه در استان گلستان پس از گذشت هفته های گذشته که با افزایش مواجه شده بود، در حال حاضر به ثبات نسبی رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت از اجرای طرح مدیریت و کنترل کووید ۱۹ به شکل محله و خانواده محور (طرح شهید سلیمانی) در استان گلستان خبر داد و افزود: در حال حاضر، کمیته های عملیاتی محلات متشکل از نیروهای حوزه سلامت، داوطلبین بسیج، هلال احمر، سفیران سلامت و نیروهای مردمی در قالب ۳۰۰ کمیته عملیاتی در قالب تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی با هماهنگی و در کنار دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هلال احمر و نیروی مقاومت بسیج در حال ارائه خدمات هستند.

ناظر طرح شهید سلیمانی در استان های شمالی کشور بیان کرد: از ابتدای این طرح در گلستان، ۳۳ هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند، همچنین تست تشخیص سریع کرونا از افراد مشکوک به کرونا، هم در این استان در حال انجام است.

لاری گفت: از زمان آغاز این طرح بیش از ۱۲ هزار مورد بازدید نظارتی در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان انجام شده است.

وی یادآورشد: از جمله اقدامات خیرین در گلستان می توان به کمک مالی به دو هزار و ۶۰۰ خانوار آسیب پذیر جهت خرید اقلام بهداشتی اشاره کرد.

لاری اظهار کرد: علیرغم تداوم روند کاهش در موارد ابتلا و بستری در کشور، وضعیت برخی از شهرستان ها مانند بندرگز در گلستان، رضوانشهر در گیلان و رامسر و نوشهر در مازندران، همچنان ناپایدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: چالش واکسن برای همه دنیا است و نباید تصور کنیم که با تولید واکسن  اپیدمی کرونا به پایان رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: قطعا با توجه به میزان تولید واکسن در دنیا همه جمعیت جهان به این زودی نمی تواند تحت پوشش کامل واکسن کرونا قرار بگیرد و ما در کشور برای تهیه واکسن تلاش می کنیم.

طبق گفته وی در هفته های آتی نخستین کارآزمایی بالینی واکسن کرونا را در کشور انجام خواهد شد.

گفتنی است: طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۶ هزار و ۲۶۱ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ ثبت شد، همچنین طی این مدت ۱۵۳ هموطن به علت کرونا، جان خود را از دست دادند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار