کد خبر: ۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا گفت که روسیه ، کره شمالی و ایران تهدیدهای امنیتی سنتی علیه آمریکا هستند.

کلینتون: روسیه، ایران و کره‌شمالی تهدیدهای امنیتی سنتی علیه آمریکا هستند

به گزارش آرانیوز، به نقل از اسپاتنیک، هیلاری کلینتون از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده امریکا روز شنبه در اولین سخنرانی مبارزاتی خود در نیویورک گفت روسیه ، کره شمالی و ایران تهدیدهای امنیتی سنتی علیه آمریکا هستند.

کلینتون اظهار داشت :« هیچ کشوری در جهان (به اندازه امریکا ) برای مقابله با تهدیدهای سنتی از جانب کشورهایی چون روسیه ، کره شمالی و ایران و سروکار داشتن با ظهور قدرتهای جدیدی چون چین آماده و مجهز نیست.»

وزیر خارجه سابق امریکا همچنین تاکید کرد که امریکا آماده مقابله با تهدیدهای در حال ظهوری چون حملات سایبری و شبکه های تروریستی و بویژه گسترش گروه داعش است.

کلینتون گفت :« من به عنوان رئیس جمهور شما هر کاری را که بتوانم برای امن نگه داشتن امریکا انجام خواهم داد.»

وی در این گردهمایی گفت: رئیس جمهور بعدی ما باید با کنگره و تمامی افراد در سرتاسر کشور همکاری کند.

کلینتون تاکید کرد که تغییرات آب و هوایی یکی از تهدیدات مشخص شده در زمان ما است.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: من در مقابل دشمنانی نظیر پوتین ایستاده و متحدانی نظیر اسرائیل را تقویت کرده‌ام.

باید دید آیا هیلاری کلینتون که در انتخابات درون‌حزبی سال 2008 در برابر باراک اوباما شکست خورده بود، این‌بار می‌تواند نخستین زنی باشد که به کاخ سفید راه می‌یابد؟

نظرسنجی‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد حاکی از آن است که هیلاری کلینتون در انتخابات درون‌حزبی با کسب 57 درصد آرا در صدر قرار خواهد گرفت. این در حالی است که برنی سندرس سناتور ایالت ورمونت تنها پانزده درصد آرا را کسب کرده است.

با این حال کلینتون باید در مورد جنجال مربوط به استفاده از ایمیل شخصی خود برای ارسال پیام‌های دولتی در زمان تصدی وزارت امور خارجه و همچنین جنجال منافع بنیادی که به همراه همسرش تأسیس کرده است، به طرفدارانش اطمینان خاطر دهد.


منبع : تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار