کد خبر: ۵۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
همدان - رئیس شورای شهر همدان از آغاز ثبت نام جشنواره شهروند برگزیده خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره شهروند در بستر سازی مشارکت مردم برای مدیریت بهتر شهر موثر خواهد بود.

به گزارش آرانیوز:سید مسعود عسگریان صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره شهروند برگزیده با شعار «همدان؛ شهر برتر با شهروندان برتر» برگزار خواهد شد، گفت: ثبت نام شهروندان برای شرکت در سومین جشنواره شهروندان برگزیده با شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری، کمیته‌های علمی- داوری، اجرایی و اطلاع‌رسانی آغاز شده است.

وی جشنواره شهروند برگزیده را رویدادی فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در این جشنواره افراد از طریق خوداظهاری به دبیرخانه معرفی می‌شوند.

عسگریان تشویق شهروندان به تلاش برای تقویت شاخص‌های فرهنگ شهروندی، جلب توجه شهروندان برای شاخص شدن در یک حوزه و برگزاری سالانه جشنواره برای رشد و ارتقای سطح رفتار شهروندی را از اهداف این جشنواره برشمرد.

وی شهروند خوب را فردی حساس نسبت به شهر و محل زندگی خود دانست و افزود: جشنواره شهروند برگزیده یک رویداد فرهنگی است که در دراز مدت مردم را نسبت به نحوه برگزاری این رویداد و اهداف ترسیم شده برای آن حساس می‌کند.

رئیس شورای شهر همدان افزود: جشنواره شهروندان برگزیده باید الگو سازی داشته و مردم را نسبت به مؤلفه‌ها و شاخصه‌های یک شهروند آشنا کند ضمن اینکه هدف اساسی این جشنواره شناساندن وظایف شهروندی و شهروند مداری است که باید این مولفه‌ها در شاخص‌های انتخاب شهروند برگزیده پررنگ‌تر دیده شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار