کد خبر: ۵۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
اهواز – مدیرعامل توانیر گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تلفات برق در استان خوزستان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش آرانیوز:محمدحسن متولی زاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نیرو که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: برق در خوزستان نقش بسیار حیاتی‌تری را در زندگی مردم ایفا می‌کند و به همین دلیل صنعت برق توجه ویژه‌ای به این استان دارد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون علاوه بر بهره‌برداری از چندین نیروگاه بزرگ با ظرفیت بیش از یک هزار و ۸۰۰ مگاوات بالغ‌بر ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شبکه‌های انتقال و توزیع خوزستان هزینه شد.

متولی زاده خطاب به رئیس‌جمهور گفت: امروز هم با دستور رئیس‌جمهور، ۹ پروژه بزرگ در هفت شهرستان استان خوزستان شامل پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع، نیروگاه‌های تولید پراکنده حرارتی، خورشیدی و برق آبی کوچک با مجموعه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی صورت گرفته است، بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار مشترک جدید در خوزستان برق‌دار شده و بیش از ۲۵ درصد افزایش تعداد مشترکان در این استان داشتیم اما خوشبختانه با همکاری و مشارکت مردم در چند سال اخیر بار مصرف در تابستان به‌خوبی مدیریت شده و نقش مؤثری در کنترل بار پیک کشور داشته است.

متولی زاده یادآور شد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تلفات برق در استان خوزستان بیش از ۵۰ درصد کاهش‌یافته که سهم بسیار مؤثری در کاهش تلفات برق در شبکه کشور داشته است؛ همچنین با اقدامات انجام شده برای مقاوم‌سازی شبکه در مقابل ریزگردها خوشبختانه پایداری و کیفیت برق به میزان بسیار قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر خدمات غیرحضوری در خوزستان کامل شده و مردم این استان برای دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری به ادارات برق ندارند.

متولی زاده در پاسخ به سوال رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه یکی از مشکلاتی که در برق خوزستان در سال‌های قبل داشتیم زمانی بود که با بارندگی کم و بعد هم گردوغبار مشکل قطعی برق ایجاد می‌کرد آیا برطرف شده است؟ گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار مؤثری در این زمینه انجام شده که اولین مورد توسعه ناوگان مقره شویی یا شستشوی تجهیزات هست، زمان حادثه دو دستگاه داشتیم که در حال حاضر به ۴۷ دستگاه افزایش پیداکرده و بزرگ‌ترین ناوگان شستشوی تجهیزات برقی در استان خوزستان مستقر است.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: حجم عایق‌بندی و تجهیزات شبکه برق بیش از ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و همچنین در زمینه احداث شبکه‌های عایق گازی که در مقابل ریزگردها مقاوم هستند، پروژه‌های بسیاری داشتیم.

متولی زاده گفت: بیش از هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه‌های هوایی به کابل‌های خود نگهدار تبدیل و همه اقدامات به کاهش بیش از ۸۰ درصدی خاموشی‌ها در استان خوزستان منجر شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار