کد خبر: ۵۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
بجنورد- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۹۸ درصد معلولان ساکن در روستاهای استان به منظور ارائه خدمات توان بخشی شناسایی شده‌اند.

به گزارش آرانیوز:اسماعیل قربانی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۲۰۸ معلول که شامل ۱۵ هزار و ۵۱۴ نفر مرد و ۸ هزار و ۶۹۴ نفر زن هستند تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۵۱ نفر مستمری بگیر هستند.

وی با بیان اینکه که این افراد داری معلولیت‌های جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار، افراد داری معلولیت ذهنی می‌باشند، افزود: همه این افراد متناسب با نوع و شدت معلولیت از خدمات توانبخشی و خدمات مراقبتی شبانه روزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی بهرمند می‌شوند.

قربانی در ادامه بر لزوم انجام آزمایشات ژنتیک قبل از فرزند آوری توسط زوجین به ویژه خانواده‌هایی که دارای معلول هستند، تاکید کرد و گفت: هنوز بسیاری از خانواده‌ها در استان این موضوع را جدی نگرفته اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به انجام غربالگری‌های شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی در محل زایشگاه‌های استان، عنوان کرد: این اقدام در راستای آگاه سازی خانواده‌ها از وضعیت شنوایی و بینایی نوزادان متولد شده همچنین راهنمایی خانواده‌ها و ارائه خدمات توانبخشی به آنان است.

وی در انتها گفت: ۹۸ درصد معلولان ساکن روستاها به منظور ارائه خدمات توان بخشی شناسایی شده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار