کد خبر: ۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
همزمان با روز صنایع دستی نمایشگاهی با بیش از دو هزار اثر ساخته دست هنرمندان دزفول چهارشنبه در خانه تاریخی سوزنگر برپا شد.

نمایشگاه صنایع دستی با بیش از دو هزار اثر هنری در دزفول برپا شد

 به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه خوزستان )

در این نمایشگاه علاوه بر عرضه آثار هنری ، تعدادی از هنرمندان دزفول اقدام به تولید انواع صنایع دستی نموده و شیوه ساخت صنایع دستی را نیز به علاقه مندان آموزش می دهند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول در حاشیه برپایی این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت:این نمایشگاه همزمان با هفته صنایع دستی و به منظور معرفی صنایع دستی هنرمندان دزفول برپا شده و تا 25 خردادماه برای بازدید علاقمندان دایر می باشد.

یعقوب زلقی افزود:در این نمایشگاه بیش از دو هزار اثر از جمله جاجیم ، گلیم ، فرش ، موج بافی، خراطی و گیله بافی ساخته دست هفت نفر از هنرمندان دزفول به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود:هنرمندان نیز در این نمایشگاه به صورت زنده اقدام به بافت و تولید صنایع دستی نموده و نحوه بافت این آثار را به علاقمندان آموزش می دهند.

زلقی اظهار کرد:برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در مکان تاریخی خانه سوزنگر دزفول فرصتی برای علاقه مندان به آثار تاریخی بوده تا ضمن آشنایی با آثار باستانی دزفول از نزدیک با آثار و خلاقیت هنرمندان صنایع دستی آشنا شوند.

دزفول با پیشینه ای چند هزار ساله و آثار باستانی از دوره های مختلف تاریخ در گذشته دارای بیش از

500 کارگاه تولید 100 نوع صنایع دستی بوده که اکنون بسیاری به فراموشی سپرده شده اند.

خانه تاریخی سوزنگر مربوط به دوره قاجار در محله قلعه دزفول واقع شده و به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


منبع : ایرنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار