کد خبر: ۵۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها تاکید دارد که ایران نمی‌خواهد یکجانبه برجام را اجرائی کند.

به گزارش آرانیوز، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، در خصوص اهداف آن گفت: ایران در غالب گفت‌وگویی که به قرار داد برجام منجر شد، تعهداتی را از جمله معدوم سازی فعالیت های اتمی در حوزه غنی سازی، آب سنگین، احداث راکتورهای جدید و همچنین کاهش تعداد سانتریفیوژ پذیرفت.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس ادامه داد: در قبال این تعهدات قرار بود تحریم ها برداشته شود، مشکلات اقتصادی کشور حل شود و فشار از روی مردم برداشته شود، اما با بدعهدی آمریکا و عدم همکاری طرف های اروپایی، فقط ایران به صورت یکجانبه به تعهداتش پایبند بود.

وی توضیح داد: طرحی که امروز کلیات آن در مجلس به تصویب رسید در واقع می گوید اگر طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نیست دلیلی وجود ندارد که ایران به تعهداتش عمل کند و از حقوق و هسته ای و فعالیت های هسته ای صلح آمیز کوتاه بیاید.

شروط ایران برای تداوم اجرای پروتکل الحاقی

رحیمی جهان آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، بیان کرد: در این طرح مهلتی مشخص شده است که اگر ظرف این زمان مقرر طرف های برجام به تعهدات خود عمل نکنند، روابط بانکی را احیا نکنند و بحث فروش صادرات نفت ایران و بازگشت پول نفت به کشور را تسهیل نکنند دلیلی ندارد که ایران بخواهد داوطلبانه پروتکل الحاقی اجرا کند یا بخواهد به تعهدات خود در قالب برجام عمل کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در واقع با این موضوع هم به طرف های غربی گفته می شود ایران قصد ادامه اجرای تعهدات برجام به صورت یکجانبه را ندارد و هم دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف می کند در مقابل اقدامات غربی ها واکنشی برای احیای فعالیت های هسته ای نشان دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غرب باید بداند که نمی تواند با ایران وارد بازی شود و در این بازی صرفا ایران بازنده باشد، منافع آن متضرر شود اما غرب به تعهدات خود عمل نکند./

پایان پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار