کد خبر: ۵۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
یزد ـ معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از رشد خوب بودجه استان یزد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش آرانیوز:محمدرضا نبی با اشاره به وضعیت اعتباری استان یزد را در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار داشت: ارقام بودجه‌ای استان نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته که با توجه به تصویب آن در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه به عنوان پیوست استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور لحاظ خواهد شد.

وی عنوان کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات هزینه‌ای استان ۴۹۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است که نسبت به سال جاری حدود ۶۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی (عمرانی) ۱۵۰ میلیارد تومان است و در بخش اعتبارات سایر نیز نسبت به سال‌های اخیر عدد نسبتاً مناسبی پیش‌بینی شده و اعتبارات ۲۷ دهم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای پروژه‌های ورزش دانش آموزی و همگانی نیز حدود ۴۰ درصد رشد را نسبت به سال جاری شاهد هستیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی بیان کرد: اعتبارات سه درصد حاصل از فروش نفت و گاز در بودجه ۱۴۰۰ به میزان ۱۱۶ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سال جاری افزایش چهار برابری را نشان می‌دهد.

نبی همچنین عنوان کرد: در بودجه هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۰ پیش بینی تأمین کسری ناشی از رشد ۵۰ درصد افزایش فوق العاده بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری دیده شده و مشکلی برای دستگاه‌ها از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آتی افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت به میزان ۲۵ درصد پیش بینی شده است، ادامه داد: در سال آینده ۱۴۸ نفر در دستگاه‌های اجرایی استان جذب خواهند شد که در همین رابطه تأمین مالی لازم صورت گرفته است.

نبی رویکردهای کلان بودجه سال ۱۴۰۰ را حمایت و تقویت از ساخت داخل به منظور گسترش صادرات غیر نفتی، مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثارمنفی اقتصادی آن، تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با رویکرد پیشرفت متوازن و فراگیر، اصلاح ساختار بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار، توجه به معیشت مردم با اولویت تأمین کالاهای اساسی و توسعه الگوی مشارکت عمومی – خصوصی برشمرد.

گفتنی است؛ بخشنامه بودجه کشور از سوی رئیس جمهور در سوم مهرماه ۹۹ ابلاغ شده و در آذرماه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار