کد خبر: ۵۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
رودان - فرماندار رودان گفت: ۲۸ بانی مراسم عروسی در رودان احضار شده‌ و برای۲۲ بانی دیگر هم حکم صادر شده است.

به گزارش آرانیوز:مصطفی غلام پور در جلسه ستاد کرونا شهرستان رودان با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج در شهرستان به اجرا در آمده است.

رئیس ستاد مدیریت کرونا شهرستان رودان هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و اظهار داشت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه، رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

فرماندار رودان تاکید کرد: قطعاً این مشارکت و همدلی همچون دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز یک پیروزی دیگر در عرصه سلامت جامعه خواهد شد.

غلامپور بیان داشت: از یکم آذر ماه تاکنون از مجموع ۲ هزار و ۱۷۹ خودرویی که به ورودی شهرستان آمده اند هزار و ۱۲۴ خودرو بازگشت داده شده‌اند.

وی افزود: ۲۸ خودرو با جریمه طرح مدیریت محدودیت هوشمند مواجه شده اند و دو خودرو نیز توقیف شده اند.

غلامپور با بیان اینکه با انجام تذکر لسانی طی این مدت از برگزاری ۴۱ مراسم عروسی در شهرستان جلوگیری شده، گفت: ۲۸ بانی مراسم عروسی نیز احضار شده و ۲۲ بانی دیگر هم بازداشت شدند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودان در راستای مقابله با برپایی مراسم ها عزا و عروسی پیشرو بوده است خواستار مشارکت همه جانبه مردم در اجرای این طرح ها شد.

فرماندار شهرستان رودان تاکید کرد: امروز برای مقابله با ویروس منحوس کرونا نیازمند اقدام عملی و موثر هستیم و با مدیریت پشت میز نشینی نمی توان چندان در راه سلامت جامعه گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: سلامت جامعه در اولویت تمامی امور قرار دارد و تمامی مسوولین موظف به اجرای صحیح، دقیق و مناسب دستورالعمل ها و مصوبات ستاد کرونا هستند.

غلامپور از عدم توزیع کالاهای اساسی به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در شهرستان بواسطه پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان نیز خبر داد و گفت: برای حفظ سلامت مردم این امر با توجه به نیاز مردم به هفته های آتی موکول خواهد شد.

وی تصریح کرد: از این پس اصنافی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قصور و تقصیر داشته باشند سریعاً پلمپ خواهند شد.

فرماندار رودان با ابراز نگرانی از عدم رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی در سطح برخی از روستاها خواستار اقدام جدی دهیاری ها و شوراهای اسلامی در این زمینه شد.

غلامپور با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی ره رودان بواسطه ازدیاد مراجعه کنندگان از امروز تعطیل شد به برخی از بانک و ادارات دیگر نیز تذکر داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا دقیق و جدی باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار