کد خبر: ۵۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
اراک- مدیرکل بحران استانداری مرکزی از آماده باش کامل دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان برای مواجهه با بارش های اخیر در استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:حمید غیاثی پیرامون تمهیدات اندیشیده شده به منظور مقابله با هرگونه حادثه و خسارت احتمالی ناشی از بارش‌های اخیر در استان، اظهار کرد: از ابتدای هفته بر اساس اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی در کشور و استان اخطارها و هشدارهای لازم برای جلوگیری از هرگونه مخاطرات احتمالی به اعضای ستاد بحران، تمامی شهرداری‌ها و فرمانداری‌های شهرستان‌ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: شهرداران، فرمانداران شهرستان‌ها، بخشداران و اعضای ستاد مدیریت بحران نسبت به بارندگی‌های پیش رو از نظر نیرو، تجهیزات و ماشین آلات، در حالت آماده باش کامل و صد در صد قرار دارند.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی گفت: بر اساس آخرین خبرهای واصل شده از دقایقی پیش، محور ساوه به همدان در گردنه دوخان و محور اراک به بروجرد محور زالیان بارش به صورت برف است.

غیاثی افزود: در سایر نقاط استان بارش سبک است و فردا این سامانه از استان خارج می‌شود و تاکنون با مشکلی مواجه نبودیم.

وی بیان کرد: نزدیک به ۵۰ درصد از حجم ذخایر سدهای آبی خالی است و همچنان گنجایش دارند.

به گفته مدیرکل بحران استانداری مرکزی با توجه به سیل ناشی از بارندگی فروردین سال ۹۷ بازسازی سدها و بندها نیز با همکاری اداره کل منابع طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان صورت پذیرفته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار