کد خبر: ۵۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
بندرعباس - فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و پلمب واحد صنفی کلینیک تخصصی غیرمجاز پوست و مو و دستگیری 7 متهم در شهرستان بندرعباس خبرداد.

به گزارش آرانیوز:سردار غلامرضا جعفری گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه تعدادی از افراد غیر بومی ساکن استان با افتتاح یک باب کلینیک در یکی از خیابان های پرتردد شهر بندرعباس بصورت غیرمجاز در حال فعالیت می باشند، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: متهمان با وارد نمودن دستگاه های لیزری و تخصصی بصورت قاچاق در زمینه پوست و مو و زیبایی بانوان فعالیت و تبلیغات گسترده ای نیز در فضای مجازی جهت جذب مشتری انجام داده بودند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این افراد بدون داشتن مدارک پزشکی و بدون اطلاع سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با بکارگیری تعدادی از دختران دانشجو در رشته های غیر پزشکی و جویای کار فعالیت گسترده ای را آغاز کرده و با اخذ مبالغ بسیار زیادی از مراجعین جذب شده از طریق فضای مجازی، بدون حضور یا نظارت پزشک متخصص اقدامات زیبایی و ترمیمی صورت و پوست را انجام می دادند.

سردار جعفری اذعان داشت: طی هماهنگی با دادستان دستورات هماهنگی و بازدید از موقعیت اعلامی صادر و با حضور کارشناسان معاونت دارو و درمان، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در بازدید بعمل آمده از محل مورد نظر مشاهده شد ۷ نفر بدون هیچ گونه مدرک پزشکی مرتبط در حال فعالیت لیزری و ترمیمی و زیبایی پوست برروی افراد حاضر بودند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: از طریق کارشناسان حاضر فعالیت این کلینیک متوقف و در بررسی از محل مشخص شد که دستگاههای مورد نظر بصورت قاچاق از مبادی غیر رسمی و بدون پرداخت هرگونه عوارض گمرکی و برابر اظهارات کادر حاضر در کلینیک از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده و مورد تأیید سازمان نظام پزشکی و یا دانشگاه علوم پزشکی هم نیستند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مراتب به مقام قضائی منعکس و برابر دستور صادره کلیه دستگاه های موجود در محل توقیف و طی پرونده جداگانه ای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد و همچنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و عدم اخذ پروانه کلینیک برای فعالیت و استفاده از افراد بدون مدارک پزشکی که جرم محسوب می شود پرونده اتهامی برای کلیه افراد حاضر در محل تشکیل و در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در حال رسیدگی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار