کد خبر: ۵۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
گرگان- جمعی از علمای اهل سنت گلستان، ترور دانشمند هسته ای ایران را محکوم و تأکید کردند که به شهادت رساندن فرزندان انقلاب خللی در راه پیشرفت و ترقی کشور ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش آرانیوز:گروه استان‌ها: عصر روز جمعه (۷ آذر) بود که خبر تلخ تررو دانشمند هسته‌ای ایران، دکتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مردم را متأثر کرد و مسئولان گلستان هم این عمل جنایتکارانه را محکوم کردند.

علمای اهل سنت گلستان هم در گفتگو با مهر ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری‌زاده تاکید کردند که دشمنان و عاملان ترور دانشمندان ایرانی باید بدانند که با این عمل مذبوحانه راه پیشرفت و ترقی در کشور متوقف نخواهد شد.

ترور دکتر فخری زاده نشان از ذلت دشمنان دارد

امام جمعه بندرترکمن به خبرنگار مهر گفت: از ابتدای اسلام همه کفار و منافقان از روی حسادت افراد دارای نفوذ را ترور کرده و حتی می‌خواستند پیامبر (ص) اسلام را از میان بردارند اما با فداکاری حضرت علی (ع) این عمل اتفاق نیفتاد.

آخوند عبدالرحمن کر افزود: از بدو انقلاب هم، دشمنان اسلام خصوصاً صهیونیسم و اسرائیل غاصب با بمب گذاری چندین دانشمندان کشور را به شهادت رساندند.

وی بیان کرد: دکتر فخری زاده یکی از دانشمندان با نفوذ کشور بوده و دشمنان که از رشد و پیشرفت ایران هراس دارند، می‌خواهند مهره‌های خوب علمی کشور را از بین برداشته و جامعه را از لحاظ علمی تضعیف کنند.

کر گفت: دشمنان کور خوانده‌اند زیرا هزاران دانشمند در کشور بر خواهند خواست و به مردم و کشور خدمت می‌کنند.

وی تصریح ضمن محکومیت این عمل بزدلانه، تصریح کرد: نشانه‌های جنایتکاران صهیونیست و یهودیت در این عمل هویدا بوده و نشان از خواری و ذلت آنها دارد.

رفتار دشمن سبب اتحاد در داخل کشور می‌شود

روحانی اهل سنت غرب گلستان هم در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بنده به عنوان یک شهروند ایرانی و به عنوان روحانی اهل سنت این عمل بزدلانه و قبیح دشمنان را محکوم می‌کنم.

یوسف آخوند سخندان افزود: دشمنان چشم ندارند ایران رشد کرده و از نظر علمی فراتر برود لذا دست به چنین رفتارهایی می‌زنند و دانشمندان ما را شهید می‌کنند.

سخندان ادامه داد: دانشمندان ایرانی پیشرفت‌های علمی را با شتاب زیادی طی کرده و دشمنان از روی زبونی و خواری آنها را ترور می‌کنند.

وی بیان کرد: بدا به حال افرادی که با این اشخاص همکار کرده زیرا برای آنها عذاب الهی فرود خواهد آمد.

سخندان اضافه کرد: دشمنان بدانند که این رفتار آنها سبب اتحاد و همدلی شده عزم مار را برای پیشرفت و مقاومت راسخ‌تر خواهد می‌کند.

وی گفت: مانند سردار سلیمانی‌ها پرورش یافته انقلاب بوده و ما هم سرباز این مملکت هستیم و راه این افراد را ادامه خواهیم داد.

مردم ایران بیدارتر می‌شوند

یکی دیگر از علمای اهل سنت گلستان هم ضمن تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای ایران به خبرنگار مهر گفت: این حرکت تروریستی نابخردانه دشمنان اسلام و انقلاب به منظور آسیب زدن به پیشرفت و تعالی ملت‌های مسلمان و ایران بوده که هر از چند مدتی این حرکات تروریستی اتفاق می‌افتد.

داوود آخوند بلکفه افزود: دشمنان باید بدانند که مردم ایران هر اندازه که شهید و کشته دهند بیدارتر و مصمم‌تر شده و انگیزه پیشرفت و ترقی در آنها در زمینه‌های علمی و فناوری روز به روز بیشتر و افزون‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: همواره در رفتارهای و حرکت‌های مذبوحانه این چنینی، دست اسرائیل جنایتکار، آمریکای مستکبر و دولت‌های مرتجع منطقه و آل سعود دیده می‌شود.

بلکفه گفت: این رفتارها ملت ایران را بیدارتر و قدم‌های ترقی و پیشرفت ایران را مستحکم‌تر می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار