کد خبر: ۵۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
گرگان- استاندار گلستان گفت: تلاش می کنیم عرضه مرغ و روغن را تا ۱۰ روز دیگر در گلستان به تعادل برسانیم.

به گزارش آرانیوز:جلسه ستاد تنظیم بازار گلستان، عصر شنبه با موضوع علل کمبود مرغ و روغن و افزایش قیمت آنها در استان تشکیل شد.

استاندار گلستان در این جلسه اظهارکرد: تلاش می کنیم عرضه مرغ و روغن را تا ۱۰ روز دیگر در استان به تعادل برسانیم.

هادی حق شناس بر نظارت و پایش مستمر، جدی و دقیق بر بازار تاکید کرد و افزود: با سوء استفاده کنندگان، فرصت طلبان و سودجویان که گرانفروشی و کم فروشی می کنند برخود قاطع صورت خواهد گرفت.

وی گفت: مرغداری در چند روز اخیر جوجه ریزی خوبی داشته و کارخانه های روغن کشی هم میزان بالاتری از محصول خود را روانه بازار خواهندکرد و امیدواریم با مجموع این اتفاقات قیمت ها متعادل تر شود.

حق شناس بیان کرد: میزان سهمیه دان مورد استفاده کارخانجات خوراک دام باید با نظارت صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی تعیین شود تا تخلفی صورت نگیرد.

وی همچنین با توجه به مازاد ماسک تولیدی های گلستان، بیان کرد: تولیدکنندگان ماسک در استان مجاز هستند ظرف مدت یک ماه مازاد مصرف خود را به دیگر استان ها ارایه کنند تا متضرر نشوند.

تولید مرغداری ها به سطح مناسبی رسید

رئیس جهاد کشاورزی گلستان هم در این جلسه گفت: یکی از عوامل کمبود و افزایش مرغ، کمبود نهاده‌ها و کاهش جوجه ریزی در مرغداری‌ها بوده است.

مختار مهاجر افزود: در سه روز گذشته ۳۵ هزار تن نهاده در استان جذب شد و تولید مرغداری‌ها به سطح مناسبی رسید.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان هم گفت: با افزایش تولید مرغ در استان انتظار می‌رود که عرضه آن بیشتر شود و قیمت آن هم به قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برسد.

حسین طلوعیان افزود: همچنین با تصمیماتی که در سطح کلان کشور گرفته شده است، پیش بینی می‌شود که عرضه روغن هم بیشتر شود و قیمت آن هم کاهش یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار