کد خبر: ۵۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
قزوین – خدمت به مردم در گروه جهادی شهید زینعلی نه تنها تعطیل نیست بلکه در روزهای سخت نبرد اقتصادی این خدمت توسعه پیدا کرده و از ساخت منزل برای محرومین تا دوخت ماسک برای بیماران ادامه دارد.

به گزارش آرانیوز:آغاز هفته‌ی بسیج اگرچه یادآور دلیرمردانی است که به فرمان امام لبیک گفته و در میدان نبرد حق با باطل خوش درخشیدند اما اگر به بطن جامعه بنگریم خواهیم دید که از زمان تشکیل بسیج در اوایل انقلاب تا کنون این نیروهای بسیجی بودند که با توکل به خدا و در مسیر امر ولی در تمامی حوزها برای خدمت به جامعه ورود پیدا کرده و از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف انقلاب و کمک به مردم کوتاهی نمی‌کنند.

بسیج امروز هم همانند روزهای ابتدایی انقلاب هم‌پا و همراه مردم می‌کوشد تا زمینه‌ی امنیت و آسایش مردم را فراهم کند. یدالله اکبر شاهی یکی از دریادلان بسیجی است که طی سال‌های گذشته توانسته به همراه تیم عمرانی و فرهنگی خود در مسیر خدمت رسانی به مردم مستضعف بکوشد و خدمت در این عرصه را جزئی از برنامه‌ها و اهداف خود بداند.

یدالله اکبر شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی مهر اظهار کرد: در پاسخ به دلیل فعالیت‌های جهادی تیم شهید زینعلی که در حوزه‌ای مختلف عمرانی و فرهنگی گام بر می‌دارد باید گفت که زمانی که انسان در متن شعر شاعر شیرین زبان فارسی که می‌گوید " بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند" دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند چرا که این شعر تماماً بار دینی که از هم نوعان ما بر گردن ما قرار دارد را اثبات می‌کند.

وی افزود: تیم جهادی شهید زینعلی متشکل از ۱۵ نفر نیروی جوان و پیر بسیجی حدود پنج الی شش سالی است که زیر نظر سازمان بسیج سازندگی استان قزوین برای خدمت به نیازمندان و مستضعفین گام بر می‌دارد.

حضور ۱۵ تا ۶۰ ساله‌ها در گروه جهادی شهید زینعلی

مسئول گروه جهادی شهید زینعلی اذعان کرد: اینکه تیم ۱۵ نفره‌ی ما شامل متخصصان فنی ۱۵ تا ۶۰ ساله است نشان می‌دهد که بسیج پیر و جوان نمی‌شناسد و در هر لحظه و هر مکان لبیک گوی ولی امر خود و در راه خدمت است. تمام اعضای گروه جهادی شهید زینعلی بر این باور هستند که هم وطنان و هم نوعان ما در سراسر این کشور جزئی از خانواده‌ی ما هستند و خدمت ما به هم‌نوعان خود مانند خدمت به خانواده است.

وی بیان کرد: گروه جهادی شهید زینعلی از شش سال پیش زیر نظر سپاه و بسیج سازندگی تشکیل شد و از همان دوران بود که فعالیت خود را در حوزه‌ی فرهنگی وعمرانی آغاز کرد، کار این تیم ساخت و تعمیر منازل مسکونی برای افراد بی بضاعت و نیازمند است.

وی ادامه داد: هر کدام از اعضای گروه در حوزه‌ای مختلف عمرانی تبحر دارند و ما کارهای ساخت صفر تا صد در صدی منازل مسکونی را انجام می‌دهیم.

اکبرشاهی تصریح کرد: تاکنون در مناطق مختلف جهت انجام امور عمرانی حاضر شدیم و حالا خیلی از نیازمندان در نقاط مختلف کشور را صاحب خانه کرده‌ایم، در شرایط حساس مانند سیل و زلزله در مناطق آسیب دیده حاضر شدیم و تلاش کردیم تا هم وطنان خود را در شرایط سخت تنها نگذاریم.

جهاد ادامه دارد

وی تاکید کرد: فعالیت ما در استان قزوین بیشتر در نقاط محروم استان مانند مناطق الموت، مرزآباد، روستای شهرک، کاکوهستان، دستجرد و بسیاری از مناطق محروم دیگر وجود دارد و با صراحت می‌گویم که این جهاد از این به بعد هم ادامه دارد.

مسئول گروه جهادی شهید زینعلی عنوان کرد: فعالیت ما درحوزه‌ی جهادی تنها در بخش عمران خلاصه نمی‌شود بلکه ما به همراه گروه خود یک روحانی داریم که بیشتر امور فرهنگی را ایشان انجام می‌دهد اما از دیگر اموری که به همت گروه جهادی انجام شد برگزاری کلاس‌های قرآنی برای بانوان، دوخت تشک و رخت خواب و جمع آوری کمک‌های مردمی برای مردم لرستان بود.


.وی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا ابراز کرد: زمانی که ویروس منحوس کرونا وارد کشور شد تیم جهادی شهید زینعلی با تولید روزانه ۲ هزار ماسک تلاش کرد تا در بحث سلامت هم‌وطنان ورود پیدا کند و سپس با تهیه ۱۵۰ الی ۲۰۰ بسته‌ی حمایتی به یاری خانواده‌ای نیازمندی شتافت که کرونا آنها را از پای درآورده بود.

این مسئول بسیجی بیان کرد: بیشتر اعضای گروه جهادی جزئی از خادمیاران امام رئوف (ع) هستند و در ایام کرونا بسته‌های معیشتی و متبرکه‌ای را که از آستان قدس دریافت می‌شد بین نیازمندان توزیع می‌کردند و از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی شهید زینعلی در ایام کرونا می‌توان به تهیه پک بهداشتی و ضدعفونی کردن خیابان و منازل اشاره کرد.

وی با اشاره به اهدای وام قرض الحسنه ابراز کرد: در ایام کرونا که بیشتر خانواده‌ها دچار مشکلات اقتصادی شدند ما تلاش کردیم در قالب صندق قرض الحسنه ورود پیدا کنیم و وام‌هایی با سود کم را در اختیار مردم کم بضاعت قرار دهیم.

مسئول گروه جهادی شهید زینعلی ادامه داد: گروه‌های جهادی پیشتاز عرصه خدمت به مردم هستند و یکی از اصلی ترین راه‌های شکست تحریم‌ها و توسعه روحیه خدمت به مردم تکیه به همین گروه‌های جهادی است.

اکبر شاهی در پایان تصریح کرد: امروز تیم جهادی شهید زینعلی با افتخار اعلام می‌کند که به عنوان یک بسیجی آماده خدمت به مردم نیازمنداست و در مسیر اجرای فرمان رهبر از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار