کد خبر: ۵۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
اردبیل - مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید اردبیل گفت: با هدف اشتغالزایی طرح های راهبردی این صندوق در روستاهای استان اردبیل آغاز خواهد شد که در این طرح صندوق های خرد محلی تشکیل می شود.

به گزارش آرانیوز:هادی بابایی مهر عصر جمعه  با بیان اینکه طرح‌های تولیدی و اشتغالزا پس از بررسی‌های لازم تسهیلات دریافت خواهند کرد گفت: هر طرح بایستی متشکل از یک صندوق خرد روستایی باشد و متناسب با روستای محل سکونت یا یا دو محصول برای تولید و اشتغالزایی انتخاب خواهد شد.

وی تسهیل در ضمانت وام و پذیرفتن محل اجرای خود طرح به عنوان وثیقه را از جمله اقدامات در جهت تسهیل دریافت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا در استان اردبیل عنوان کرد و افزود: پس از اعطای تسهیلات نیز نحوه دقیق اشتغالزایی و محل قرارگیری کارگاه‌ها رصد و در صورت بروز مشکلاتی در فروش یا عرصه محصولات تولیدی نیز حمایت‌هایی انجام می‌گیرد.

بابایی مهر با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های موجود در روستاها مربوط به بخش کشاورزی و دامپروری است تصریح کرد: در بخش کشاورزی تاکنون برای یک هزار و ۷۲۲ طرح ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و زمینه اشتغال ۲ هزار و ۱۶۵ نفر فراهم گردیده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اردبیل ادامه داد: در کنار توسعه اشتغال در بخش کشاورزی، در بخش صنعتی نیز تلاش شده است تا در زمینه صنایع تبدیلی اقدامات مؤثری صورت گیرد و در این راستا برای ۳ هزار و ۲۳۱ طرح صنعتی با اشتغال ۳ هزار و ۸۷۷ نفر تسهیلات ارائه شده است.

بابایی مهر از استقبال بسیار زیاد روستاییان استان اردبیل در جهت فعالیت و کارآفرینی در عرصه خدمات خبر داد و افزود: در بخش خدمات نیز برای ۲ هزار و ۷۹۹ طرح ۵۱۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده تا فضای اشتغال برای ۳ هزار و ۳۵۷ نفر به وجود آید.

وی به تسهیلات پرداختی این صندوق در شهرستان نمین اشاره کرد و ادامه داد: در این شهرستان برای ۷۴ طرح با اشتغال ۹۴ نفر بیش از ۳۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که در روستای بدون بیکار سوها ۲۲ فقره طرح که اغلب کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای است، منابع پرداختی صندوق رقم قابل توجهی است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید اردبیل پرورش و تولید دام و طیور، قالی‌بافی، مجتمع گردشگری و بوم‌گردی، تولید پوشاک، بسته‌بندی مواد غذایی، پرورش و تولید قارچ خوراکی، تولید سبد میوه و محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی را از جمله موارد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل ذکر کرد.

بابایی مهر از حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید در بخش ازدواج، معیشت و نیازمندی‌های ضروری خبر داد و گفت: برای ۴ هزار و ۹۷۱ متقاضی ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلاتی در این زمینه پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل اضافه کرد: در چند سال اخیر ۱۴ هزار و ۳۰۸ طرح تولیدی و اشتغال‌زا با پرداخت ۲ هزار و ۱۵۹ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در استان اردبیل اجرا شده است که با اجرای این تعداد در مجموع برای ۹ هزار و ۶۱ نفر در استان فرصت اشتغال فراهم شده است.

وی از دریافت کنندگان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید خواست در پرداخت تسهیلات اقساط خود و میزان معوقات اهتمام لازم را داشته باشند تا فرصت اشتغالزایی برای دیگر مناطق روستایی فراهم شود.

۷۰ هزار جوان بیکار زیبنده استان اردبیل نیست

مدیر خبرگزاری مهر استان اردبیل نیز در این بازدید بیکاری را یکی از معضلات اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی جامعه ریشه اکثر بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری بوده و باید دغدغه اصلی مسئولین حل این معضل باشد.

مالک پناهی سردی به عدم وجود صنایع مادر در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: وجود بیش از ۷۰ هزار جوان بیکار زیبنده استان اردبیل که تمام ظرفیت‌های خدادادی را دارد و فقط همت مسئولین را در برنامه ریزی برای بهره برداری از این موهبت‌ها در راستای ایجاد اشتغال می‌طلبد.

وی با اشاره به گفت و گوهای خود با فعالان بخش تولید اظهار کرد: با بالا رفتن قیمت تأمین مواد خام واحدهای تولیدی، نیاز آنان به سرمایه در گردش با سود بانکی معقول است که متأسفانه عملکرد بانک‌ها در این خصوص رضایت بخش نیست.

پناهی سردی تسهیلات در گردش با نرخ سود چهار درصد پرداخت شده از سوی صندوق کارآفرینی امید را در تولید مشاغل خرد مؤثر دانست و گفت: برای برون رفت از شرایط اقتصادی فعلی و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی چاره‌ای جز آباد کردن روستاها و شهرهای کوچک نداریم تا از این طریق چرخه تولید در روستاها را به فعالیت مجدد بازداریم.

مدیر خبرگزاری مهر استان اردبیل نقش رسانه را در ایجاد اشتغال مؤثر دانست و افزود: چهره‌ای که از استان در رسانه‌ها معرفی می‌شود اگر واقع بینانه باشد در جذب سرمایه گذاران کمک خواهد کرد که خبرگزاری مهر در راستای مطالبه گری و بیان مشکلات سرمایه گذاران و پیگیری حل این مشکلات اعلام آمادگی می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار