کد خبر: ۵۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
اصفهان-سخنگوی ستاد مقابله با کرونای اصفهان گفت: از روز شنبه، هشتم آذرماه، ادارات دولتی در ۱۴ شهرستان قرمز استان اصفهان تعطیل است.

به گزارش آرانیوز:حجت الله غلامی  با اشاره به تعطیلی ادارت استان اصفهان بنا به مصوبه اخیر هیئت دولت اظهار داشت: از روز شنبه، هشتم آذرماه، ادارات دولتی در ۱۴ شهرستان قرمز استان اصفهان تعطیل است مگر بخش‌هایی که بنا به تشخیص بالاترین مقام سازمانی، فعالیت حضوری آنها ضروری تشخیص داده شود.

وی افزود: ادارات دولتی با ماهیت خدمات ضروری، اعم از دستگاه‌های خدمت رسان آب، برق، گاز و بخش‌هایی از شهرداری، بازرسی، امداد و نجات، بانک‌ها اجازه فعالیت حضوری را دارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم گیری برای فعالیت حضوری کارکنان دولت را به ریاست سازمان مربوط دانست و گفت: تعطیلی ادارات دولتی با محوریت تصمیم مافوق هر سازمان یک هفته اجرا می‌شود و تصمیم گیری برای تداوم آن در آخر هفته اعلام خواهد شد.

تداوم طرح محدودیت‌های کرونایی آذرماه

وی با اشاره به تداوم طرح محدودیت‌های آذرماه که بر دورکاری یک سوم کارکنان در شهرهای قرمز، یک دوم در شهرهای نارنجی و دوسوم در شهرهای زرد دلالت دارد، تصریح کرد: محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در آذرماه به صورت «هوشمند» است و هر شهری بر اساس نسبت تعداد موارد مثبت کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر می‌تواند تغییر رنگ دهد و محدودیت‌های خود را کاهش دهد.

مبنای تصمیم گیری برای اعمال محدودیت‌ها در هر شهر گزارش علوم پزشکی است

غلامی با اشاره به اینکه هر دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی گزارش موارد مثبت کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر را ارائه می‌کند، بیان داشت: چنانچه شهری تعداد موارد ابتلای مثبت کرونای آن به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۰ نفر باشد قرمز، ۶ نفر نارنجی و چنانچه ۴ نفر باشد زرد محسوب خواهد بود.

همکاری شهروندان و اصناف اصفهانی در هفته اول محدودیت‌های کرونایی

وی از همکاری شهروندان اصفهانی و اصناف در پایبندی به محدودیت‌های کرونایی آذرماه تشکر کرد و گفت: کاهش ۴۷ درصدی تردد و سفر در مبادی ورودی استان اصفهان به همراه کاهش ۳۵ درصدی سفرهای شهری و همچنین کاهش بیش از ۹۰ درصدی تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح از همکاری گسترده شهروندان و اصناف در اصفهان برای مهار کرونا حکایت دارد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: بسته‌های معیشتی یک میلیونی به ازای هر یازده و نیم خانوار و تسهیلات ۱۰۰ هزار تومانی برای هر عضو خانوار برای عبور از تنگنای اقتصادی این ایام در نظر گرفته شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار