کد خبر: ۵۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
ارومیه - رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از بارش برف و باران طی ۲ روز آینده خبر داد و گفت: دمای استان تا ۶ درجه به صورت میانگین کاهش می‌یابد.

به گزارش آرانیوز:مهدی صابری  در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با آغاز فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا شاهد بارش باران و برف به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی کاهش دما، کاهش دید در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و احتمال وقوع سیلاب نیز وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این سامانه بارشی از هفته آینده تضعیف و به تدریج تا روز دوشنبه از جو استان خارج می‌شود.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته چالدران با ۷ درجه زیر صفر سردترین و میاندوآب با ۱۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بوده و همچنین دما در مرکز استان بین یک درجه زیر صفر تا ۸ درجه بالای صفر در نوسان بوده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به ورود این سامانه، لازم است تا توسط دستگاه‌های مسئول تمهیدات لازم نسبت به، لغزندگی، کاهش دید و اخلال در تردد جاده‌ای در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: مه گرفتگی در اغلب مناطق با تاکید بر جنوب و مرکز استان تا اواخر وقت جمعه پیش بینی می‌شود و لازم است تا اقدام لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب به کار گرفته شود.

صابری یادآور شد: اجتناب از سفرهای غیر ضروری و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روزهای پیش رو است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار