کد خبر: ۵۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
همدان - رئیس شورای شهر همدان همکاری نیروهای بسیجی همدان در عرصه نبرد با کرونا را قابل توجه دانست و گفت: بسیجی ها در حوزه پاکسازی شهر و اطلاع‌رسانی به مردم کارنامه درخشانی دارند.

به گزارش آرانیوز:سید مسعود عسگریان عصر سه شنبه در دیدار اعضای شورای شهر با فرمانده سپاه ناحیه همدان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد؛ گفت: مردم ایران بسیجی هستند و متناسب با کار خود به مردم کشور خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رزمندگان و نیروهای مخلص سپاه هم در دفاع مقدس و هم به‌عنوان مدافعان حرم برای دفاع از مرز و بوم جامعه اسلامی خوش درخشیدند؛ افزود: اکثر شهدای مدافع حرم، بسیجیان داوطلبی بودند که برای حفظ نظام اسلامی جنگیدند.

عسگریان اظهار کرد: نیروهای بسیجی در اتفاقات ۳ سال اخیر به‌ویژه بحران کرونا خوش درخشید و در حوزه پاکسازی شهر و اطلاع‌رسانی به مردم در راستای سالم‌سازی فضای شهری اقدام قابل توجهی داشتند.

وی همچنین گفت: استقبال و همکاری کسبه و بازاریان همدان از اجرای ابلاغ طرح محدودیت‌های صنفی که بر اساس ضرورت تشخیص داده شده بود، قابل قدردانی است که نشان از بسیج عمومی دارد.

عسگریان افزود: در تعریف بسیج در یک کلام می‌توان گفت که همه مردم، یک‎دل و هم‌صدا، دولت و نظام را در اجرای طرح محدودیت‌های بحران کرونا، کمک دادند و این اقدام، روحیه بسیجی را به نمایش می‌گذارد.

ورود جدی نیروهای بسیج برای مقابله با مشکلات مردم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم با بیان اینکه بسیج نیروی مورد اعتماد مقام معظم رهبری و مردم ایران است؛ گفت: برای مقابله با مشکلات و گرفتاری موجود همواره نیروهای مخلص و مردمی بسیج که خوشبختانه خوب انسجام پیدا کرده‌اند؛ ورود جدی پیدا می‌کنند.

کامران گردان افزود: این مجموعه مردمی در سال‌های گذشته هم نشان داده که می‌تواند منشأ خیر و برکت برای کشور باشند و در مواقع بحران‌ها به‌موقع وارد عمل می‌شوند.

وی اظهار کرد: استان همدان هم با وجود فرماندهان بومی مقتدر و مردمان ارزشی در حوزه بسیج بسیار قدرتمند است و انسجام خوبی را شاهد هستیم.

گردان همچنین گفت: همدان از زمره استان‌هایی محسوب می‌شود که از امنیت خوبی برخوردار بوده که حضور به‌موقع بسیج در مقاطع مختلف به‌منظور برقراری امنیت، مؤثر است؛ البته این نیروهای ارزشی در مقاطع مختلف هم یاری‎رسان مدیریت‌شهری بوده‌اند.

وی با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت استان همدان در حوزه بحران کرونا، قرمز اعلام شده است، عنوان کرد: نیروهای مردمی و بسیجی در این حوزه پای کار آمدند و توانستیم با همکاری برای ضدعفونی سطح شهر و اطلاع‌رسانی به‌موقع و همچنین اجرای طرح‌های مومنانه و تهیه ماسک در خط مقدم مقابله با بحران کرونا پیش‌رو باشیم.

درخشش بسیج در ایجاد امنیت کشور

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز گفت: بسیج به‌عنوان بزرگترین مجموعه مردمی، با به‌کارگیری تمام توان خود در ایجاد امنیت و آسایش در کشور خوش درخشید.

رضوان سلماسی افزود: در روزهای مقابله با کرونا حضور فعال نیروهای بسیج در کنار آحاد مردم بسیار اثرگذار بود که در این خصوص اقدامات خیرخواهانه و داوطلبانه، مشارکت حداکثری مردم را بیش از پیش محقق گرداند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان نیز گفت: بسیج نیروی نوظهور عصر حاضر با ابتکار و خلاقیت حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفته و ثمرات این اقدام در طول گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب به وضوح قابل مشاهده است و در هر جایگاهی که انقلاب احتیاج به کمک داشته بسیج حضور فعالانه داشته تا خلأهای ممکن را برطرف کنند.

اکبر کاوسی‌امید افزود: بسیج همواره پوشش‌های لازم برای حرکت‌های پوینده انقلاب را در دستور کار داشته و به‌منظور رفع خلأهایی که در سیستم دولتی و حاکمیتی نظام وجود داشته اقدام می‌کند؛ از این‌رو با شناخت کامل حضرت امام (ره) از مسیر حرکت انقلاب، شاهد هدیه ثمرات این شجره طیبه تا به امروز به مردم هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تنها هدف نیروهای مردمی بسیج، دفاع از مرز و بوم ایران و امت اسلامی برای کسب رضای خداوند و مردم است؛ اظهار کرد: تمامی مدیریت‌ها به‌ویژه دولتی و مدیریت‌شهری باید نیروهای داوطلب بسیجی را برای پیشبرد اهداف‌شان یاری کنند.

کاوسی‌امید گفت: بسیج، نیروی مردمی است که برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بهترین نقش را ایفا خواهد کرد.

لزوم حفظ و تقویت وحدت در کشور

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز بر حفظ و تقویت وحدت در کشور تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دشمن از هر طریق ممکن قصد دارد به یکپارچگی و آبادانی کشور ضربه وارد کند، مهمترین مبحث مورد نیاز در جامعه امروز ما، وحدت است که این مهم چه در حوزه مذاهب و ادیان ایران و چه ایدئولوژی‌ها، نظرات و دیدگاه‌های سیاسی مورد تأکید خواهد بود.

علی فتحی افزود: در این گذر سخت تاریخی که شاهد نفوذ دشمنان هستیم، متأسفانه کشور از لحاظ اقتصادی دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

وی در ادامه گفت: مشاور طرح جامع حدود ۳۰ پهنه شهری را که حدود ۳۵ هزار نفر شهروند ساکن آن مناطق هستند، جزو طرح مسکونی لحاظ نکرده است که در این زمینه شاهد کم‌توجهی هستیم و باید به‌منظور رفع مشکلات شهروندان مورد پیگیری قرار گیرد.

فتحی همچنین با اشاره به طرح مسکن ملی، اظهار کرد: دولت، اراضی بسیاری در اختیار دارد که اگر این زمین‌ها در اختیار تعاونی‌های مسکن قرار گیرد و از سوی دیگر مدیریت‌شهری هم در خصوص نقشه پروانه یاری دهد، می‌توانیم مسکن ارزان‌قیمت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز در پایان با تأکید بر اینکه بسیج، مجموعه‌ای متعلق به انقلاب است که مأموریت آن ابلاغ سازمانی نیست؛ گفت: بسیج در هر زمان و مکان که مشکلی در سطح استان و کشور به وجود آمده، ورود پیدا می‌کند.

علی بقایی با توجه به اینکه بسیج مستضعفین در تمامی عرصه‌ها به‌موقع حضور یافته؛ معتقد است: هر شخصی که در سنگر خدمت به مردم باشد، بسیجی محسوب می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همراهی شورای شهر همدان با بسیج، اظهار کرد: بسیج، ظرفیت انقلاب است؛ از این‌رو باید قدردان این جایگاه ارزشی باشیم، زیرا متعلق به هیچ حزبی نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار