کد خبر: ۵۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
اراک - فرماندار اراک گفت: گروه های شغلی ۲،سه و چهار شهر اراک در اجرای محدودیت های کرونایی بیش از ۹۵ درصد مشارکت کردند.

به گزارش آرانیوز:حسین بختیاری  اظهار کرد: با گذشت پنجمین روز از اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی در گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار خوشبختانه از سوی اصناف خیابان‌های مرکز شهر اراک نسبت به این طرح استقبال خوبی شده است.

وی ادامه داد: در خیابان‌های اطراف شهرک‌های شهر اراک درصد اندکی از اصناف طرح را اجرا نکردند که با تذکر بازرسین مواجه شدند.

فرماندار اراک بیان کرد: ۱۰ گروه از بازرسین اتاق اصناف، سازمان صمت، پلیس اماکن و بازرسین مرکز بهداشت از ساعات اولیه صبح تا ۲۲ شب در تمامی مناطق شهر اراک مشغول بازرسی هستند و مواردی که از رعایت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سرباز می‌زنند، پلمپ و اخطار می‌دهند.

پلمب ۷۰ مورد پلمپ واحد صنفی متخلف

بختیاری عنوان کرد: از ابتدای آذرماه تا کنون نزدیک به ۷۰ مورد پلمپ واحد صنفی غیر ضرور که طرح مربوطه را اجرا نکردند، انجام شده است.

وی گفت: با همکاری اصناف و مردم در اجرای این طرح باید کاهش موارد ابتلاء به کرونا را شاهد بود.

فرماندار اراک در خصوص محدودیت‌های تردد در سطح شهر اراک عنوان کرد: تمامی پلاک‌های خودروهای ایران ۴۷ و ایران ۵۷ در طول روز مجاز هستند در استان مرکزی تردد کنند، اما خروج خودروهای پلاک غیر بومی از شهر اراک قبل از ساعت ۹ شب مشکلی وجود ندارد اما برای ورود به شهر باید بیمه نامه ماشین، کارت شناسایی مبنی بر سکونت خودشان در شهر را ارائه دهند.

بختیاری افزود: هدف از اجرای این طرح قطع زنجیره انتقال بیماری با ترک دورهمی های شبانه است که در این راستا محدودیت تردد خودروها از ساعت ۹ شب الی چهار صبح اعمال شده است اما برای تردد افراد در مواقع ضرور و سازمان‌های خدمات رسان و پزشکان شاغل در مراکز بهداشت و درمان تدابیری اندیشیده شده که تردد کنند.

وی اظهار کرد: تمامی افرادی که عضو نظام مهندسی هستند و کارکنان درمانگاه‌های شبانه روزی که در بیمارستان‌ها به ارائه خدمات مشغول هستند با ارائه کارت شناسایی می‌توانند تردد کنند، برای افراد فاقد کارت شناسایی با نامه تاییدیه اداره مربوطه کارت تردد از سوی فرمانداری صادر می‌شود.

بختیاری گفت: علاوه بر پلیس، دوربین‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر نسبت به ثبت پلاک خودرو اقدام می‌کنند، فرمانداری شماره پلاک خودروهایی که کارت تردد دارند، به پلیس ارائه می‌کند تا به منظور جلوگیری از جریمه در سامانه وارد کنند.

به گفته بختیاری ۷۹۰ کارت تردد شبانه در این شهرستان برای گروه‌های شغلی حساس که نیاز به تردد در ساعات ۲۱ شب تا چهار بامداد دارند، در چهار روز اخیر صادر شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار