کد خبر: ۵۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
خرم‌آباد- معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ۲۲ محله حاشیه‌نشین، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته چهار هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

به گزارش آرانیوز:سرهنگ مجید سوری در سخنانی با اشاره به اقدامات بسیج در عرصه‌های مختلف لرستان، اظهار داشت: در حوزه محرومیت زدایی و سازندگی دو هزار و ۱۰۰ گروه جهادی سازماندهی شده در استان داریم.

اجرای ۱۳۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی

وی با بیان اینکه این گروههای جهادی در محلات و پایگاه‌های مختلف آماده خدمت به مردم هستند، عنوان کرد: در حوزه محرومیت زدایی بالغ بر هزار و ۳۰۰ پروژه ظرف یک تا دو سال اخیر در استان عملیاتی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌های محرومیت زدایی را ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه‌های محرومیت زدایی در قالب ساخت و بازسازی منزل محرومین، احداث کانال‌های آب حوزه کشاورزی، تأمین آب شرب روستاها، ساخت مدرسه، ساخت مسجد، خانه عالم، غسالخانه، خانه بهداشت و… اجرایی شده‌اند.

ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی

سرهنگ سوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات بسیج و سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال، بیان داشت: ظرف یک تا دو سال اخیر چهار هزار فرصت شغلی با ایجاد کارگاه‌های زودبازده و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.

وی، افزود: اعتبار هزینه شده در این زمینه نیز ۶۹ میلیارد تومان بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد صندوق‌های محله محور اشتغالزا در پایگاه‌های مقاومت استان، گفت: هدف و محور اصلی اینها نیز اشتغالزایی است.

سرهنگ سوری با تاکید بر اینکه امروز ۵۷۰ صندوق قرض الحسنه اشتغالزا در استان داریم، ادامه داد: همچنین ۸۳۷ سری جهیزیه با استفاده از ظرفیت خیریه، مردم، سپاه و بسیج در بین نوعروسان مناطق کم برخوردار لرستان ظرف دو سال اخیر اهدا شده است.

ورود بسیج و سپاه به حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی با اشاره به اقدامات بسیج و سپاه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، بیان داشت: یکی از مشکلات موجود در لرستان بحث حاشیه نشینی است و درصدی از جمعیت استان در این مناطق ساکن هستند که به لحاظ زیرساختی دارای کمبودها و مشکلاتی هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ۲۲ محله را در شهرهای مختلف استان در جامعه هدف ما قرار گرفته است.

سرهنگ سوری با بیان اینکه در این محلات شورای محله را با استفاده از ظرفیت مردم، معتمدین و… ایجاد کرده‌ایم، تصریح کرد: این شورا، مشکلات محلات را احصا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از ظرفیت نخبگان، وضع مطلوبی را در این محلات برای خود ترسیم کرده‌ایم، ادامه داد: همزمان کار تربیتی، آموزشی، ایجاد زیرساخت‌ها و… در این محلات انجام می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه در محلات یاد شده، بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت خیرین، مردم، دستگاه‌ها، سپاه و بسیج هزینه شده است، گفت: این اقدامات مستمر خواهد بود.

ایجاد پایگاه‌های استعداد یابی ورزشی

سرهنگ سوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات بسیج در حوزه فرهنگی و تربیتی، تصریح کرد: در این حوزه چهار هزار و ۵۰۰ حلقه تربیتی ایجاد کرده‌ایم.

وی، گفت: این حلقه‌های تربیتی، کارهای بصیرتی، معرفتی و مهارتی انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه ۴۴ مهد قرآنی در راستای تربیت نوآموزان قرآنی در سطح استان فعالیت دارند، ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۷۵ سالن ورزشی در استان داریم و ورود عموم به این سالن‌ها آزاد بوده و تنها مختص به بسیج نیستند.

سرهنگ سوری با تاکید بر اینکه پنج پروژه استخر داشتیم که دو مورد از آنها افتتاح و سه مورد دیگر در حال ساخت هستند، گفت: ایجاد پایگاه‌های استعداد یابی در حوزه ورزشی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه بسیج است.

نقش مؤثر بسیج و سپاه در مقابله با کرونا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد ستاد مبارزه با بیماری کرونا در سپاه استان، گفت: در حوزه‌های مختلف ضد عفونی معابر، غربالگری، قرنطینه، بیمار یابی، حمایت از آسیب دیدگان از این بیماری و… بسیج و سپاه استان پای کار آمد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، بیان داشت: همچنین بالغ بر ۱۱۲ هزار بسته معیشتی، ۱۷۵ هزار بسته بهداشتی، ۱۰ هزار و ۵۰۰ بسته آموزشی و لوازم التحریر، ۹ هزار و ۵۰۰ کارت هدیه و ۲۳۷ سری جهیزیه نیز در بین آسیب دیدگان از کرونا و محرومین استان توزیع شده است.

فعالیت چشم گیر گروههای جهادی در مناطق سیل زده

سرهنگ سوری در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور ۵۷۹ گروه جهادی بسیج در مناطق سیل زده پلدختر و کمک رسانی به سیل زده‌ها، گفت: چندین هزار خانه از سوی این گروههای جهادی در روزهای اول پاکسازی شد.

وی که در گفتگوی ویژه خبری سخن می‌گفت، با بیان اینکه همچنین ۳۶۵ خانه مسکونی برای سیل زدگان احداث شد، گفت: ۹۵۰ خانه مسکونی نیز در این مناطق بازسازی کردیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار