کد خبر: ۵۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
رشت- استاندار گیلان با اشاره به کاهش آمار تصادفات فوتی درون و برون شهری از ابتدای امسال در این استان، گفت: فرهنگ و رفتار ترافیکی در سطح جامعه باید ارتقا یابد.

به گزارش آرانیوز:ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات گیلان با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان، اظهار کرد: استان گیلان در یک مسیر ترانزیتی نیز واقع شده و نیازمند اجرای طرح‌های ترافیکی به منظور کاهش حوادث جاده‌ای است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ جامعه در راستای رفتار ترافیکی، افزود: تقویت ایمنی راه‌ها، بهره گیری از علائم جاده‌ای و همچنین اجرای پروژه‌های بهسازی و ترمیم و اصلاح محورهای مواصلاتی استان و پیش بینی بسته‌های تشویقی برای رعایت قوانین و مقررات و انضباط ترافیکی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه برای ارتقای فرهنگ و رفتارهای ترافیکی باید از ظرفیت رسانه و نهادهای آموزشی استفاده شود، تأکید کرد: تهیه محتوای آموزشی مناسب نقش بسیار مهمی در کاهش حوادث و ارتقای رفتار ترافیکی دارد.

وی با اشاره به کاهش تصادفات فوتی درون و برون شهری در هفت ماهه نخست امسال در استان گیلان، اضافه کرد: به ترتیب در این مدت در تصادفات فوتی درون شهری کاهش هشت درصدی و برون شهری کاهش ۱۷ درصدی داشته‌ایم.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از روش‌های کاهش میزان حوادث جاده‌ای استفاده از تجهیزات هوشمند پایش و ثبت تخلفات است، افزود: استفاده از سامانه‌های هوشمند در این بخش برای ارتقای امنیت و مدیریت محورهای مواصلاتی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

هزینه ۱۰ درصد اعتبارات ارزش افزوده شهرداری‌ها برای تقویت سامانه‌ها تصویری

زارع به فرارسیدن فصول سرد سال و بارش باران و برف اشاره و با بیان اینکه طرح ترافیکی ویژه زمستان نیز اجرایی می‌شود، اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات رسان و متولی باید تجهیزات و امکانات خود را در حال آماده باش داشته باشند.

وی خواستار برنامه ریزی و استقرار تجهیزات راهداری و امدادی در محورهای مواصلاتی استان برای رفع موانع و مشکلات در زمان بحران شد.

استاندار گیلان همچنین در ادامه با اشاره به تلاش برای اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه راه همانند تکمیل باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین، گفت: علاوه بر اجرا و تکمیل این پروژه‌ها باید به اصلاح، بهسازی، ترمیم و تقویت زیرساخت‌های حوزه راه نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از اعتباراتی که از محل ارزش افزوده برای شهرداری‌ها واریز شده باید برای تقویت سامانه‌های تصویری هزینه شود، اظهار کرد: برگزاری مستمر جلسه شورای ترافیک در شهرستان باید در دستور کار فرمانداران قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار