کد خبر: ۵۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
سنندج- مدیر کل راه وشهرسازی کردستان از اجرای ۶۰ پروژه بازآفرینی شهری در استان با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی کردستان، محمد صدیق ثابتی اظهار کرد: بازآفرینی شهری یکی از رویکردهای دولت در راستای زدودن فقر از چهره شهرهاست و در این راستا رویکرد اصلی این سیاست که در قالب سند ملی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمند سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۱۳۹۳ ابلاغ شد.

وی افزود: مجموع پروژه‌های تعریف شده در این اداره در حوزه بازآفرینی شهری ۶۰ مورد با مبلغ قراردادی هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است که از مجموع پروژه‌های مذکور تاکنون ۱۱ پروژه تحویل موقت شده است و پروژه‌های دیگر فعال هستند و به تناسب اعتبار و برنامه تفضیلی مصوب، عملیات اجرایی آنها پیگیری می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: بیشتر منابع اعتباری این پروژه‌ها ملی بوده و در سال مالی ۹۸ حدود ۵۰۰ میلیارد ریال به این پروژه‌ها اختصاص یافت.

ثابتی عنوان کرد: ۱۴ فقره قرارداد مطالعاتی با مشاوران برای تعریف پروژه‌های جدید که نقش بسیار مهمی در مرمت بافت‌های تاریخی، مدرسه سازی، ساماندهی معابر قدیمی و ساماندهی رودخانه‌های حاشیه شهرها دارند، منعقد شده است.

وی افزود: برای جذب اعتبار لازم برای ترمیم بافت‌های فرسوده شهری یک فقره قرارداد کارگزاری نیز منعقد و برابر ضوابط و مقررات، متقاضیان به بانک‌ها برای دریافت وام معرفی می‌شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار