کد خبر: ۵۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
سمنان- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سمنان بابیان اینکه برنامه‌های متعدد برای توانمندسازی مددجویان در دستور کار است، گفت: ۳۲ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان استان ایجاد شد.

به گزارش آرانیوز:علیرضا خدابنده  ضمن بیان اینکه طی هشت‌ماهه سال جاری ۳۲ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان و نیازمندان استان سمنان ایجادشده است، ابراز داشت: این طرح‌ها در قالب فرش، گلیم‌بافی و صنایع‌دستی را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه طی مدت مذکور ۵۴۵ فرصت شغلی در قالب کشاورزی، زنبورداری و دام‌پروری برای مددجویان ایجادشده است، افزود: با توجه به اینکه هدف کمیته امداد کمک به توانمندسازی و معیشت مددجویان است لذا این‌گونه طرح‌ها در راستای رسیدن به این گام اثرگذار خواهد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه در قالب طرح‌های صنعتی و معدنی نیز ۸۶ طی هشت‌ماهه سال جاری مشغول کار شدند، ابراز داشت: این مشاغل به حوزه اقتصادی خانوارهای مددجویان نیز کمک کرده و توانسته کمک‌معیشت خوبی برای آن‌ها شود.

خدابنده بابیان اینکه طی مدت مذکور ۵۷۷ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته و نیازمندان در رسته مشاغل خدماتی مشغول به کار شدند، تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل نیز ۵۷ نفر از مددجویان استان سمنان توانستند دارای شغل شوند که این اشتغال توانست سهم خوبی را در بهبود وضعیت مددجویان به همراه داشته باشد.

وی بابیان اینکه ایجاد مشاغل دانش‌بنیان و نوآورانه نیز در کمیته امداد پیگیری و از آنها حمایت می‌شود، افزود: کمیته امداد استان سمنان ضمن ایجاد مشاغل یاد شده می‌کوشد تا با تغییر و تحول در کسب‌وکارهای روستایی و توانمند کردن آن‌ها از طریق فناوری‌های نوآورانه دانش‌بنیان منطبق با نیاز روز جامعه بتواند در این خانوارها درآمد زایی ایجاد کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار