کد خبر: ۵۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
بجنورد- محدودیت های جدید کرونایی باعث بروز مشکلات اقتصادی بیشتری شده است اما خیرین خراسان شمالی محرومان استان را فراموش نکرده و به کمک آن ها رفته‌اند.

به گزارش آرانیوز:گروه استان‌ها: با شیوع کرونا و تعطیلی برخی از کسب و کارها مشکلات اقتصادی بیش از پیش شد. بسیاری از گروه‌هایی که تا پیش از این مشکلات اقتصادی نداشتند و به قول معروف دستشان به دهانشان می‌رسید، کم کم جزو اقشار کم درآمد شدند و این مسئله لزوم شروع اقدامات جهادی را بیش از پیش می‌کرد.

در این راستا آغاز رزمایش مواسات توانست نقش بسیار مهمی را ایفا کند. از ابتدای سال این رزمایش با قدرت بیشتری ادامه پیدا کرد؛ رزمایشی که تمام مردم در آن نقش داشتند و هر کدام به نحوی به نیازمندان کمک می‌رساندند.

اما دور جدید محدودیت‌ها که با تعطیلی دوباره کسب و کارها همراه شده بخش زیادی از خانواده‌های کشور را دچار دردسر کرده است.

این مشکلات لزوم آغاز مجدد همدلی بین مردم را بیشتر می‌کند؛ همدلی که می‌تواند مردم را بیش از پیش هم دم کند.

از این رو فعالیت‌های مردمی، کمک رسانی و خدمت دهی باری دیگر آغاز شده تا کنار یکدیگر از این مشکلات عبور کنیم. اقدامات زیادی در این حوزه رقم خورده به اختصار بخشی از آنها را مرور می‌کنیم.

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه در هفته بسیج

سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه خراسان شمالی در این خصوص در گفتگو با مهر اظهار کرد: سمت و سوی خدمات سپاه در هفته بسیج تأمین کالاهای اساسی و بهداشتی برای آسیب دیدگان از کرونا است.

وی جبران آسیب‌های بیماری کرونا را یکی از برنامه‌های محوری بسیج عنوان کرد و افزود: یکی از رسالت‌های ما فرهنگ سازی و تبیین مفاهیم انقلاب اسلامی است و در این راستا مشارکت مردم در رفع نیازهای اجتماعی در اولویت قرار دارد.

چمن با اشاره به اهدای بسته معیشتی به ۱۲۵ هزار خانواده با ارزش ۳۳ میلیارد تومان از ابتدای شیوع کرونا، گفت: در هفته بسیج نیز ۱۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا که تحت حمایت نهادهای حمایتی نیستند اهدا خواهد شد.

فرمانده سپاه خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس آمارها ۴۰ درصد افراد مبتلا به کرونا فقط ۵ روز خود را در قرنطینه خانگی نگه می‌دارند لذا در طرحی بناست بسیجیان ۱۴ روز تمام نیازهای خانواده‌های مورد نظر را تأمین کنند تا فرد از منزل خارج نشود.

وی در انتها گفت: خدمات مشاوره‌ای و بهداشتی نیز به خانواده‌های محروم و مناطق پرخطر ارائه می‌شود.

کمک به سربازان متأهل در شیروان

در نقاط دور و نزدیک استان این فعالیت‌های خدماتی و جهادی ادامه دارد. به عنوان نمونه سید محسن حسینی، فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی نژاد شیروان از اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه برای سربازان متأهل و معسر این مجموعه خبر داد و گفت: ۱۱۶ بسته مواد غذایی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۶۰ میلیون ریال به این افراد اعطا شد.

وی محتویات این بسته‌ها را روغن، گوشت گوسفندی، پنیر، برنج پاکستانی، ماکارونی، خرما، سویا و رب گوجه‌فرنگی اعلام کرد و افزود: هدف از این اقدامات برداشتن باری از دوش سربازان است و طی این مدت از خانواده تعدادی از سربازان باهدف پیگیری و رفع مشکلات آنها بازدید به عمل آمد.

 

حسینی محل تأمین منابع مالی این بسته‌های مومنانه را از محل صندوق خیریه پادگان اعلام کرد.

۷ هزار بسته معیشتی توسط کمیته امداد توزیع می‌شود

کمیته امداد نیز به مانند همیشه پای کار مواسات و همدلی است. مجید الهی راد، مدیرکل این مجموعه در خراسان شمالی گفت: از مجموع ۷ هزار بسته کمک معیشتی، چهار هزار بسته مواد غذایی و سه هزار کمک نقدی با سرانه ۳۰۰ هزار تومان بین نیازمندان مناطق روستایی و مناطق مرزی استان توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: ۴۵۰ فقره جهیزیه به ارزش حدود ۴ میلیارد تومان به نوعروسان نیازمند نیز در قالب این رزمایش پرداخت شد.

الهی راد با اشاره به اینکه در این مرحله بیش از ۲۰۰ دستگاه بخاری به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان بین نیازمندان روستایی توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: توزیع ۱۰۰ دستگاه آبگرم کن به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان نیز در این طرح انجام می‌شود.

بخشش اجاره بها ۲۴۰ واحد مسکونی و تجاری

از دیگر اخباری که طی روزهای گذشته لبخند به لب می‌آورد بخشش اجاره بها ۲۴۰ واحد مسکونی و تجاری در بجنورد بود. این خبر را مهدی الهی راد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارائه داد و گفت: ساخت ۷۰ باب خانه نیازمند، توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار قرص نان، ۱۵۰ هزار وعده غذای گرم، سه هزار و ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار و پوشاک و توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی، به ارزش ۲ تا پنج میلیون ریال، از دیگر اقدامات انجام‌شده بسیج در شهرستان بوده است.

۱۷۰ جوان به یاری کادر درمان شتافتند

در شرایط کرونایی تمام خدمات مالی نیست. از این رو برخی جوانان نیز به کمک کادر درمان شتافتند و خدمت خود را در بیمارستان‌ها ارائه دادند. اصغر صابریان، دبیر مجمع جهادگران خراسان شمالی در این خصوص در گفتگو با مهر اظهار کرد: موج سوم کرونا با حضور خالصانه نیروهای مؤمن و انقلابی در کنار کادر درمان و سلامت مهار خواهد شد.

 

دبیر مجمع جهادگران خراسان شمالی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که همزمان با شیوع کرونا در استان و کشور واقع شد رشد کمّی و تخصصی گروه‌های جهادی بود که برای نقش آفرینی در حل این بحران و کاهش رنج مردم وارد عرصه شدند.

وی افزود: در این میان فراخوان رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) موجب شد موج در خواست برای ایجاد زمینه فعالیت جدی‌تر در عرصه مبارزه با کرونا در میان جوانان و سایر جهادگران شکل بگیرد که بحمدالله در ادامه سه مرحله رزمایش کمک مومنانه و ساعت‌ها فعالیت در عفونت زدایی معابر سطح شهر و نیز شیفت ایثار در این مقطع نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی ۱۷۰ نفر از جهادگران در نخستین مرحله برای ورود به بیمارستان‌ها سازماندهی شدند.

صابریان تصریح کرد: این روند با توجه به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان همچنان ادامه خواهد داشت.

دبیر مجمع جهادگران خراسان شمالی بیان داشت: در این مرحله بیمارستان امام حسن علیه السلام بجنورد و بیمارستان هاشمی شهرستان شیروان در اولویت حضور جهادگران خواهند بود و شیفت خدمت برای جهادگران سلامت در حال برنامه‌ریزی است.

این دانشجوی جهادی یکی از مهمترین ظرفیت‌های نظام اسلامی را ظرفیت جهاد دانست و گفت: جهادگران طبق وظیفه انقلابی خود در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

هرچند این گوشه‌ای بسیار کوچک از فعالیت‌های خیرخواهانه در استان است اما باید تاکید کرد که مشکلات این روزها گریبانگیر بسیاری از خانواده‌ها شده است که نیاز است با همت مردم این مشکلات کم رنگ تر شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار