کد خبر: ۵۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
بجنورد- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی از اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران این صندوق خبر داد و گفت: حقوق مستمری بگیران ۵۰ درصد رشد داشت.

به گزارش آرانیوز:محمدرضا غلامزاده  اظهار کرد: به دنبال اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در صندوق بیمه اجتماعی، ۲ هزار و ۱۵۰ مستمری‌بگیر استان از این طرح بهره‌مند شده و معوقات آنان نیز از ابتدای سال ۹۹ تاکنون محاسبه و همزمان با حقوق آبان‌ماه به حساب اعلامی خانوارها واریز شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اضافه کرد: با اجرای این طرح و نیز افزایش سالیانه مستمری، میانگین مبلغ دریافتی مستمری‌بگیران بازنشستگی ۵۲ درصد، مستمری‌بگیران ازکارافتاده کلی ۴۱ درصد و مستمری‌بگیران بازمانده بیمه شدگان متوفی نیز ۵۲ درصد افزایش یافته که در مجموع میزان افزایش مستمری‌ها در استان خراسان شمالی ۵۰ درصد بوده است.

وی افزود: همچنین بجز موارد خاص، میانگین افزایش مستمری هیچ یک از مستمری‌بگیران در این همسان‌سازی کمتر از ۱۵ درصد نبوده است.

غلامزاده تاکید کرد: طرح همسان‌سازی مستمری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای آن‌دسته از بیمه‌شدگان و بازماندگانی که احکام مستمری آنان قبل از سال ۹۹ صادر شده، اجرا شده و مبنای همسان سازی در صندوق به این ترتیب بوده است که افرادی که در سطح واحدی در طی سالیان گذشته مستمری بگیر شده اند، دریافتی یکسانی داشته باشند و در این حالت افرادی که در سنوات گذشته مستمری بگیر شده اند افزایش بیشتری را نسبت به افرادی که در سنوات اخیر مستمری بگیر شده اند، تجربه خواهند کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در انتها با اشاره به عضویت ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۵۰ خانوار از مزایای مستمری صندوق بیمه اجتماعی بهره مند شده و به صورت ماهیانه از این صندوق حقوق دریافت می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار