کد خبر: ۵۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
بیرجند- عضو شورای شهر بیرجند گفت: امکان تبدیل شدن برخی روستاهای حاشیه بیرجند به شهر وجود دارد.

به گزارش آرانیوز:مهدی میری بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری اظهارکرد: الحاق روستاهای حاشیه شهر بیرجند به محدوده شهری بی‌شک تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

عضو شورای شهر بیرجند با اشاره اینکه برخی از روستاهای حاشیه شهر بیرجند نیمی از آن در محدوده شهر و نیمی از آن خارج از حریم شهر است، بیان‌کرد: پیشنهاد شورای شهر بیرجند بر این است که برخی از روستاهای حاشیه شهر بیرجند چون چهکند، دستگرد و حاجی آباد به طور کلی از محدوده شهر بیرجند خارج و چون مود و آرین شهر تبدیل به شهر (نه شهرستان) شوند.

میری ادامه‌داد: اگر این روستاها تبدیل به شهر شوند، بسیاری از زیر ساخت‌ها چون فضای سبز و فضاهای اداری در آن مناطق گسترش می‌یابد.

وی گفت: در مورد روستاهایی چون منظریه و علی آباد لوله نیز ساخت و ساز و جمعیت پذیری در آن مناطق به صورت قانونمند صورت گیرد تا در آینده افزایش بی رویه ساخت و سازها مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد نکند.

عضو شورای شهر بیرجند از طرف دیگر در ساخت و سازهای در این روستاها قواعد طرح تفصیلی بیرجند مراعات شود، اظهارکرد: برخی از روستاها چون امیرآباد و شوکت آباد هر چند در محدوده شهر بیرجند قرار ندارد ولی در مسائل شهری تأثیرگذار هستند.

میری گفت: اگر برخی از روستاهای شرق شهرستان بیرجند به محدوده شهری افزوده شوند بی‌شک آب شهر نیز دچار مشکل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن نیز برخی از زمین‌ها با کاربری‌های مختلف تبدیل به کاربری مسکونی شدند، اظهارکرد: جمعیتی که در محدوده طرح اقدام ملی مسکن جای خواهد گرفت را نیز باید در نظر بگیریم.

عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند هنوز امکان جمعیت پذیری ۱۰۰ هزار نفر را در مناطق مختلف دارد، بیان‌کرد: هرچه قدر محدوده شهر افزایش پیدا کند، بی شک خدمات‌رسانی به شهروندان نیز با مشکلات بیشتری رو به رو خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار