کد خبر: ۵۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
اردبیل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل ۱۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا جان باختند.

به گزارش آرانیوز:شهرام حبیب زاده  با تشریح آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته استان اردبیل اظهار کرد: در یک شبانه روز گذشته ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل شناسایی و در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند.

وی با بیان اینکه ۷۲ نفر با بهبودی نسبی حال عمومی از بیمارستان ترخیص شده اند، افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷ نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلاء به کرونا جان باختند که به خانواده‌های آنان تسلیت عرض کرده و توصیه می‌کنیم از برگزاری مراسم ترحیم جددا خودداری کنند تا افراد بیشتری از این خانواده‌ها به این ویروس منحوس مبتلا نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: با وجود شرایط حاد شیوع کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های گذشته شاهد وضعیت قرمز فعلی هستیم که انتظار می‌رود با همکاری مسئولانه مردم بتوانیم از پیک سوم شیوع کرونا در استان اردبیل با کمترین تلفات جانی عبور کنیم.

حبیب زاده از بستری ۷۵ بیمار کرونایی در بخش‌های آی. سی. یو خبر داد و گفت: حال این بیماران وخیم بوده و طبق آمارهایی که اعلام شده متأسفانه بیش از نیمی از این بستری‌ها جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر بیماران مسن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای با خطر جان باختن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به تعداد بستری شدگان بیماری کرونا در استان اردبیل، گفت: در حال حاضر ۴۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند که این آمار نسبت به روز قبل ۱۰ نفر کاهش داشته است.

کیت‌های آزمایشگاهی کرونا در راه اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه کیت‌های آزمایشگاهی کرونا با عنوان «Rapid Test» از طریق وزارت بهداشت به زودی توزیع خواهد شد اظهار کرد: به محض توزیع این کیت‌ها، انجام تست به صورت محله محور در کمترین زمان انجام و در محل، وضعیت بیماران احتمالی، تعیین تکلیف خواهند شد.

حبیب زاده با بیان اینکه بیماران شناسایی شده ارزیابی و در صورت لزوم برای مراقبت و درمان بیشتر به نقاهتگاه‌ها ارجاع خواهند شد، افزود: در طول مدت برگزاری این طرح، ۲۸۸ نفر از خانوارهای غربال شده و مشکوک علامت دار به مراکز درمانی استان و یا قرنطینه خانگی معرفی شدند.‌

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار