کد خبر: ۵۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان خبرداد
گرگان- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: از زمان سیلاب ۹۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر لایروبی و ساماندهی رودخانه ها و مجاری آبی اولویت دار در گلستان انجام شده است.

به گزارش آرانیوز:سید محسن حسینی اظهارکرد: از زمان سیلاب ۹۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و مجاری آبی اولویت دار در استان انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان شروع سال آبی جدید و آغاز بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب در استان اظهار کرد: آبگیری مخازن سدهای استان هم در فصل پاییز آغاز می‌شود، اما ظرفیت سازی برای سیلاب‌های احتمالی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در راستای مصوبات ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور و استان، تهیه نقشه‌های رودخانه‌ها و نقاط حادثه خیز مانند پل‌های غیراصولی و همچنین مخازن و منابع آبی به تفکیک شهرستان‌ها به همراه سایر جزئیات دردست بازبینی و اقدام است تا به ستادهای بحران استان و شهرستان‌ها اعلام و ارسال شود.

حسینی افزود: همچنین برای پروژه‌های فصل مدیریت بحران حوزه آب منطقه‌ای گلستان، اولویت بندی ها انجام و به اداره کل مدیریت بحران استان گلستان با نیاز اعتباری به مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان اعلام شد.

وی بیان کرد: در سیلاب فروردین سال جاری، ۶.۳ کیلومتر اجرای دایک حفاظتی و ۷.۷ کیلومتر ترفیع و تقویت دایک های حفاظتی و ۶ کیلومتر لایروبی اضطراری و در سیلاب تیرماه حدود هشت کیلومتر لایروبی اضطراری در رودخانه‌های گلستان انجام شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار