کد خبر: ۵۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
قزوین – کارگردان و مستندساز قزوینی عنوان کرد: احراز تخلف هفت سنگان، افق دید جریان مطالبه گری را بازتر کرد تا مردم به آینده روشن‌تری برای تحقق دولت پایدار اسلامی فکر کنند.

به گزارش آرانیوز:محمدرضا امامقلی با اشاره به صدور حکم پرونده هفت‌سنگان اظهار کرد: هر اتفاق و خیزشی ارکان خاص خود را دارد و آنچه که هدف اصلی محسوب می‌شود در مبانی اسلامی ما و در آیه‌ای در سوره حدید مشخص شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات سوره حدید رسالت اصلی انبیا برقراری عدالت اجتماعی است، افزود: با این نگاه قرآنی اگر به ماجرای هفت سنگان نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم که مبارزه با این فساد یک رهبر و امام مشخصی داشت که رسالت برقراری قسط و عدل را بر دوش گرفته بود.

این نویسنده و کارگردان ادامه داد: امام جمعه قزوین علم مبارزه با فساد را به دست گرفت و در مسیر مبارزه با فساد حرکت کرد و مردم هم بر اساس سنت الهی در مسیر او حرکت کردند و شاهد هستیم که بخشی از خواسته‌های آنان نیز محقق شد.

وی تصریح کرد: تحقق این وعده یک مدل و الگویی است که بگوییم می‌شود به سمت تمدن اسلامی حرکت کرد.

امامقلی عنوان کرد: این اتفاق و مطالبه گری برای مبارزه با فساد یک بن‌مایه است که قابلیت چنگ زدن برای احصاء تجربیات را دارد تا بتوان با استفاده از آن برای ساخت آینده استفاده کرد.

وی بیان کرد: علمداری مبارزه با فساد و تبعیت مردم و ایجاد یک مطالبه تا حصول نتیجه یک تجربه موفق و مدل قرآنی برای برقراری عدالت اجتماعی است.

این مستندساز گفت: امام جمعه قزوین در این حرکت به درستی نقش ایفا کرده و بر اساس همین ایفای نقش صحیح، مردم نیز در پشت سر او قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: این اقدام ایشان بارقه‌های امید را در دل مردم روشن کرد که ائمه جمعه دیگر نیز با چنین حرکتی همراهی کنند.

امامقلی افزود: اتفاق خوبی در گام نخست انجام شد و احراز تخلف مسئله مهمی بود که شکل گرفته و باید آن را هم از جهت مطالبه مردم و امام جمعه و هم از جهت رسیدگی دستگاه قضا مورد تقدیر قرار داد.

این مستند ساز با بیان اینکه اینگونه حرکات اتفاقات مثبتی برای حرکت جامعه به سمت جکومت اسلامی است، تصریح کرد: این پایان راه نیست و برای ادامه راه نیاز به استقامت بیشتری است.

وی اضافه کرد: در نقطه‌ای قرار گرفتیم که رهاسازی موضوع در این نقطه نتیجه خوبی نخواهد داشت و امیدواریم قوه قضائیه در ادامه حرکت و محکومیت متهمین رسیدگی دقیقی انجام دهد.

امامقلی عنوان کرد: برخورد با متخلفان در دستگاه قضا و پالایش قوه و تصحیح فرایندها در دستگاه قضا بخش مهم این پرونده است که باید انجام شود.

وی در پایان یادآور شد: احراز تخلف هفت سنگان، افق دید جریان مطالبه گری را بازتر کرد تا مردم به آینده روشن‌تری برای تحقق دولت پایدار اسلامی فکر کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار