کد خبر: ۵۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲
ایلام- استاندار ایلام از افزایش تست های کرونا در استان ایلام از امروز خبر داد و گفت: بدون مشارکت مردم در اجرای طرح جدید محدودیت های کرونایی به نتیجه نخواهیم رسید.

به گزارش آرانیوز:قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری در محل صدا و سیمای ایلام، با عنوان این مطلب که محدودیت‌های مهمی در استان درمناطق سه گانه قرمز، نارنجی و زرد اجرا می‌شود، افزود: در حال حاضر دو شهرستان ایلام و چرداول قرمز است و یک شهرستان زرد و مابقی شهرستان‌ها در حالت نارنجی هستند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه تا کنون بیش از ۵۴۵ نفر از عزیزان این استان را در اثر کرونا از دست داده‌ایم، گفت: در این میان بزرگانی همچون نماینده محترم و اسبق استان، دلسوز و مصلح مرحوم علی‌محمدی، خبرنگار و دوست رسانه‌ای بااخلاق، متعهد و مخلص ما مرحوم مهدوی فر، پزشکان خوب و متعهد و متخصص دکتر رستمیان و سرکار خانم دکتر حسنوند عموزاده و تعدادی از همکاران بهداشت و درمان استان از بین ما رفتند، که در اینجا به خانواده این عزیزان و همه خانواده‌هایی که عزیزان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند تسلیت عرض می‌کنم.

استاندار ایلام در ادامه از ابتلای ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر مبتلا به بیماری کرونا از آغاز شیوع بیماری تا امروز در استان خبر داد و عنوان کرد: همزمان با اجرای طرح مدیریت جامع مبارزه با کرونا تعداد تست‌های کرونا به بیش از ۱۰۰ هزار مورد در روز خواهد رسید و به تبع آن این وضعیت در استان ایلام هم افزایش خواهد یافت و در نتیجه آمار مبتلایان استان هم مسلماً بالا خواهد رفت.

وی در ادامه با اعلام این خبر که تسهیلات مناسبی برای آسیب دیدگان از بیماری کرونا در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در اثر این محدودیت‌ها بسیاری از مشاغل تعطیل می‌شوند و در این زمینه مقرر شد که وام یک میلیون تومانی قرض الحسنه به ۱۰ هزار خانوار آسیب دیده از کرونا اختصاص یابد.

وی افزود: همچنین مقرر شد به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان تا پایان سال به خانواده‌هایی که درآمد ثابتی ندارند به مدت چهار ماه پرداخت شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: مصوباتی که در اسفندماه سال گذشته در ستاد ملی کرونا در خصوص کسب و کارهایی که بر اثر محدودیت‌های اعمال شده آسیب دیده بودند، تمدید خواهد شد، از جمله بدهی‌های بانکی، مالیات‌ها، رفع اثر چک‌ها و دیگر تسهیلات تا زمان محدودیت‌های اعمال شده تمدید خواهد شد.

وی افزود: همچنین دیگر مصوباتی که برای آسیب دیدگان در کرونا در نظر گرفته شده از امروز دوباره تمدید خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار