کد خبر: ۵۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۷
کرج - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بر لزوم تسریع نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

به گزارش آرانیوز:سلیمان رستمیان صبح شنبه در نشست شورای معاونین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: تشکیل بسیج به‌فرمان امام راحل برگرفته از حرکت بسیجی‌وار رسول خدا (ص) در مدینه است که از آن توده‌های مردمی کم در مدینه هسته اصلی حرکت را تشکیل و توانستند مدینه فاضله را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: بسیج معجزه الهی، حرکتی عظیم و جریانی فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و ملی است که با تفکر راهبردی و ابتکار امام راحل شکل‌گرفته است که جمعی از خوبی‌ها را شامل می‌شود.

دوام و قوام کشور و انقلاب به مردم استوار است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، بسیج را نهادی مردمی دانست و تصریح کرد: دوام و قوام کشور و انقلاب به مردم و توده‌های مردم‌نهاد استوار است و بسیج هم به‌عنوان نهادی مردمی در طول دوران انقلاب اسلامی همواره به‌عنوان سدی محکم در برابر تمامی توطئه‌های دشمن مقاومت کرده و کشور را از بحران‌های متعدد عبور داده است، بسیج صرف یک تشکیلات نظامی نبوده و نخواهد بود بلکه یک ایده و خلاقیت برای خدمت به کشور و دفاع از ارزش‌های نظام است.

رستمیان افزود: برکات و نعمات تشکیل این نهاد میلیونی و مردمی در طول ادوار مختلف تاریخ و حوادث گوناگون بر همه آشکار است، تاریخ شاهد این است که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بسیج در تمامی صحنه‌ها حاضر بوده است که آخرین آن مقابله با ویروس منحوس کرونا است که بسیجیان باز هم مانند همیشه با روحیه ایثارگری به مبارزه با این ویروس پرداخته‌اند. بسیج در تمامی عرصه‌ها خوش درخشیده و هرکجا لازم بوده است پای‌کار کشور انقلاب بوده است.

خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را سرمایه‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران همواره در راستای دفاع از آرمان‌های امام، شهدا، نظام و ارزش‌های انقلاب پیشتاز بوده و هستند، تکریم این قشر معزز و خدمت به این عزیزان یعنی خدمت به کشور و تحکیم ارزش‌های انقلاب، یعنی همان چیزی که شهدا می‌خاستند.

وی افزود: امام راحل فرمودند «انقلاب اسلامی هرچه دارد به برکت مجاهدت‌های خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است»، این یعنی ما هرچه داریم از ایثارگران است، لذا حرکت امروز کارکنان بنیاد به‌عنوان نهادی انقلابی و خدمتگزار باید رضایتمندی و تکریم ایثارگران باشد.

رستمیان گفت: خدمت به مردم به‌ویژه ایثارگران سدی محکم در برابر توطئه‌های دشمنان است، دشمنان از این‌همه ایمان، اتحاد و اعتقاد ما ترس دارد و همین امر عامل موفقیت‌های کشور است.

مشاور ایثارگران استانداری البرز در بخش دیگر درمان و اشتغال را مهم‌ترین دغدغه ایثارگران دانست و اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه امروز ایثارگران درمان و اشتغال است، که باید رفع شود.

این مقام مسئول در ادامه بر لزوم تسریع نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی «بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه» ابلاغ شده است و اجرای این قانون برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست، کارکنان اداره اشتغال بر روند اجرای این قانون نظارت مستمر داشته باشند و پیگیر تحقق این مهم باشند.

وی افزود: باید ارتباط مستقیم و مؤثری با مسئولان در راستای حل مشکلات ایثارگران داشته باشی تا به امروز قدم‌های مثبتی در راستای درمان و اشتغال این عزیزان برداشته‌شده است و امیدواریم بتوانیم تمامی مشکلات ایثارگران را به حداقل برسانیم.

رستمیان در پایان به لزوم اتحاد و هم‌دلی در راستای مبارزه و شکست ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: کشور ما در طول ادوار مختلف تاریخ با مشکلات زیادی مواجه بوده است که با مجاهدت، ایثارگری و تلاش‌های جهادی مردم و مسئولین از سد آن عبور کرده است، کارکنان بنیاد به‌عنوان قشر کوچکی از جامعه وظیفه‌داریم با اتحاد و هم‌دلی و هم سو با تمامی مردم و مسئولان در برابر این ویروس منحوس ایستادگی کرده تا بتوانیم از این عرصه هم با موفقیت عبور کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تقویت زیرساخت‌های ارائه خدمات غیرحضوری به ایثارگران را مهم‌ترین قدم برای خدمت به ایثارگران در ایام کرونا دانست افزود: تمامی دستورات ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا لازم‌الاجراست و نباید هیچ‌گونه کوتاهی در این زمینه صورت گیرد و در کنار آن نیز نباید هیچ‌گونه خللی درروند خدمت‌رسانی به ایثارگران نیز به وجود بیاید، تقویت زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیکی و افزایش ارائه خدمات از طریق تماس‌های تلفنی دو گام مؤثر در جهت حفظ سلامتی ایثارگران و خدمت به این عزیزان در زمان بیماری کروناست که باید انجام گیرد.

رستمیان متذکر شد: ما امروز در کنار کادر مجاهد و ایثارگر پزشکی و درمانی کشور هستیم و تمام تلاش خود را برای نابودی این ویروس منحوس به کار خواهیم بست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار